اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

مبلمان - تخت خواب یک بار مصرف

مبلمان - تخت خواب یک بار مصرف




ادامه مطلب ...

دوربین فعال

دوربین فعال


این دوربین میتونه بصورت ثابت یا متحرک و هدفدار عکس فعال بگیره
این دوربین میتونه روی پایه دریک جای ثابت بمونه ویا روی سر شخص نصب شه
 
ادامه مطلب ...

کفش نایک باقطعات الکترونیکی

کفش نایک باقطعات الکترونیکی


طراحی خلاق با استفاده از قطعات فرسوده و یا اضافی رایانه ها، ماشینهای تایپ، دستگاه های الکترونیکی و تکنولوژیکی کفش ورزشی را با برند مشهور "نایک" ساخته است.



"گابریل دیشاو" هنرمند و مجسمه سازی است که با استفاده از قطعات فرسوده رایانه ها یک جفت کفش ورزشی "نایک" را ...
ادامه مطلب ...

کارت اعتباری نابینایان

کارت اعتباری نابینایان


این کارتها باپشتیبانی صوتی از خودپردازها همراهن و خودپرداز ها قادر به خوندن اعداد بریل این کارتها هستن
 
ادامه مطلب ...

میز جدید برای فروش کتاب

میز جدید برای فروش کتاب


توضیحات روی عکس

Designers: Lu Chieh-Hua & Cheng Tzu-Hao
ادامه مطلب ...

تصاویر گورستانهای اینده

تصاویر گورستانهای اینده


یک ساختمان آینده 34 طبقه دوستدار محیط زیست دارای چهار هزار اتاق قرار است به عنوان یک گورستان فوق مدرن حداکثر 60 هزار قبر را در خود جای دهد.



ارائه طرحهای مفهومی ساختمانهای آینده در سالهای اخیر رواج زیادی یافته اند. ساختمانهایی که در آینده به بهبود کیفیت زندگی انسانها کمک خواهند کرد.

اکنون به نظر می رسد که طراحان قصد دارند از....
ادامه مطلب ...

خودرو جدید ازنوع دونفره

خودرو جدید ازنوع دونفره


Designer Adam vows that he never looked to any specific design while conceptualizing the City Vehicle, but I think if we were to re-do the Chitty Chitty Bang Bang car for the future urbanites then this would be it. Hosting all eco factors like solar technology on the surface of the roof, regenerative braking, electric motor and capabilities of harnessing wind power as well, this concept car is meant only for city commute. To keep the vehicle light and easy all high-tech gadgetry has been ditched and only the bare essentials incorporated.
.....
ادامه مطلب ...

ماوسی که هر سطحی را چند لمسی می کند

ماوسی که هر سطحی را چند لمسی می کند


شرکتی به نام "سلوآن" ابزاری جایگزین برای ماوسهای رایانه ابداع کرده است که می تواند هر سطحی را به صفحه ای چند لمسی یا صفحه کلیدی قابل حمل تبدیل کند.



ابزار ماوس یکی از بخشهای رایانه ها است که تقریبا از زمانی که برای اولین بار در سال 1968 وارد بازار مصرف شد تا به امروز چندان تغییری پیدا نکرده و عملکرد آن ثابت باقی مانده است.

...
ادامه مطلب ...

۱۵ هزار دلار کمک هزینه تحصیلی برای بهترین طراح لوگوی گوگل ۱۵ هزا

۱۵ هزار دلار کمک هزینه تحصیلی برای بهترین طراح لوگوی گوگل ۱۵ هزار دلار کمک هزینه تحصی

مسابقه جدید گوگل برای کودکان ۱۵ هزار دلار کمک هزینه تحصیلی برای بهترین طراح لوگوی گوگل

 

گوگل برای کودکان فرصتی را فراهم آورده است تا با طراحی بهترین طرح برای لوگوی مشهور صفحه اصلی موتور جستجوی این شرکت، برنده کمک هزینه تحصیلی و پشتیبانی تکنولوژیکی برای مدرسه خود شوند.

گوگل برای کودکان فرصتی را فراهم آورده است تا با طراحی بهترین طرح برای لوگوی مشهور صفحه اصلی موتور جستجوی این شرکت، برنده کمک هزینه تحصیلی و پشتیبانی تکنولوژیکی برای مدرسه خود شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گوگل به تازگی خبر از آغاز رقابت سالانه "دوودِل برای گوگل" داده و ایده اصلی این رقابت را "کاری که دوست دارم روزی انجام دهم..." اعلام کرده است. دانش آموزان دوره متوسطه و دبیرستانی آمریکایی فرصت حضور در این رقابت را خواهند داشت.
طرح برنده در این رقابت بر روی صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل به نمایش در خواهد آمده و شرکت گوگل به برنده و خالق این اثر کمک هزینه تحصیلی برابر ۱۵ هزار دلار اختصاص خواهد داد و در عین حال مدرسه ای که طراح خوش شانس در آن در حال تحصیل باشد نیز پذیرای ۲۵ هزار دلار کمک هزینه برای بهبود تکنولوژی های موجود در مدرسه خواهد بود.
"ماریسا مه یر" قائم مقام محصولات مصرفی گوگل در وبلاگ خود درباره این رقابت نوشته است گوگل اطمینان دارد که این نسل از دانش آموزان نسل برتر مخترعان آینده را تشکیل می دهند.
یکی از داوران این دور از رقابت سالانه گوگل جیم دیویس، خالق شخصیت کارتونی "گارفیلد" خواهد بود که به همراه کارمندان گوگل و چندین داور دیگر آثار دانش آموزان را بررسی خواهند کرد.
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، تصویر بالا تصویر طرح برنده رقابت سال گذشته گوگل است که یک دانش آموز ۱۳ ساله آن را خلق کرده و جوایز ارزنده گوگل را در سال گذشته از آن خود کرده است

ایمیل فیس بوک ابزار جدید هکرها

ایمیل فیس بوک ابزار جدید هکرها


متخصصان امنیتی بار دیگر یک مشکل امنیتی حاد را در سایت فیس بوک شناسایی کرده اند.


هکرها این بار با استفاده از سرویس ایمیل سایت فیس بوک قصد دارند اطلاعات لاگین کاربران را به سرقت ببرند.

موسسه M۸۶ Security که اولین بار این حفره را شناسایی کرده میگوید هکرها برای فریب کاربران پیامهایی را به حساب ایمیل آنها در سایت فیسبوک ارسال میکنند.

در این پیامها به کاربران توصیه شده تا حساب ایمیل خود در فیسبوک را قبل از آنکه دیگران آنها را فعال کنند، فعال نمایند.

به همین منظور لینکی نیز در ایمیلها گنجانده شده و از کاربران خواسته شده تا بر روی آنها کلیک کنند. اما در صورت این کار کدهای مخربی برای سرقت اطلاعات کاربر بر روی رایانه وی بارگذاری میشود.
البته ارسال کنندگان ایمیل مدعی هستند که لینک آنها حاوی یک برنامه تحت وب است.

به محض کلیک کردن بر روی این لینک اطلاعات کاربر برای هکرها و کلاهبرداران آنلاین ارسال می شود.

متخصصان به کاربران هشدار داده اند برای درامان ماندن از این حملات به بخش تنظیمات کاربری فیسبوک مراجعه کرده و گزینه ای را فعال کنند که در صورت تلاش برای دسترسی به اطلاعات کاربری آنها هشدارهای لازم را ارائه میکند.

مرجع : خبرگزاری فارس

نقد بازی Prince of Persia Forgotten Sands

نقد بازی Prince of Persia Forgotten Sands
   

 وقتی که نام بازی Prince of persia یا شاهزاده ی ایرانی شنیده می شود تمام افکار عمومی سمت یک بازی با فرهنگ فارسی سوق پیدا می کند .
در این شماره از بازی شاهزاده ی پارسی داستان در ظاهری خوب گنجانده شده ولی یک سری سوتی هایی که سازندگان در بازی قرار دادند ابدا قابل بخشش نیست.
...

ادامه مطلب ...

لپ تاپ سه بعدی توشیبا بدون عینک!

لپ تاپ سه بعدی توشیبا بدون عینک!


ایتنا - لپتاپ جدید توشیبا تصاویر سه بعدی را بدون بر چشم زدن عینک یا استفاده از وسیلۀ اضافی نشان میدهد.
در این روزها تب و تاب فناوریهای سه بعدی رفته رفته همه گیر میشود. تصوری که ما از دنیای سه بعدی داریم فعلاً محدود میشود به تلویزیونهای سه بعدی که حتماً تبلیغات آنها را چندین بار دیدهایم.

جزء جدایی ناپذیر از این نوع تلویزیونها هم همان عینکهای رنگی است که بعدی تازه به تصویر و چهره ای خنده دار به ما میدهد.

به گزارش ایتنا، در حالی که بسیاری از دوستداران فناوری، خود را برای داشتن تلویزیونهای سه بعدی آماده میکنند، دنیای رایانه هم خود را از این قافله عقب نمیبیند و خبرهایی هم از لپتاپهای سه بعدی به گوش میرسد که همراه با عینکهای مخصوص عرضه میشوند.

اما در همین حال و هوا، شرکت توشیبا، به تازگی خبر از تولید لپتاپهای جدیدی داده است که تصاویر سه بعدی را بدون بر چشم زدن عینک یا استفاده از وسیلۀ اضافی نشان میدهد. بنا به گفته توشیبا، این صفحه نمایش از یک پنل ۱۲۰ هرتزی تشکیل شده است که حداقل میزان نرخ مورد نیاز یرای دوباره سازی یک صفحه نمایش برای تصاویر سه بعدی است.

این نمایشگر، مجهز به یک وب کم نیز میباشد که در جای همیشگی خود در بالای صفحه جای گرفته است. اما ویژگی آن این است که وقتی چشم شما در خط مستقیم با آن قرار میگیرد، از چهرۀ شما یک تصویر سه بعدی تهیه میکند. البته در حال حاضر این تصاویر سه بعدی به کیفیت تلویزیونهای سه بعدی موجود در بازار نیست اما توشیبا برای بهبود کیفیت و ماندگاری تصاویر و ارتقاء سختافزاری و نرم افزاری آن تلاش میکند.

کاینکت مایکروسافت وارد گینس شد

کاینکت مایکروسافت وارد گینس شد

جام جم آنلاین: سیستم جدید «کاینکت» میکروسافت با رکورد فروش 10 میلیون واحد در مدت سه ماه موفق شد وارد فهرست کتاب «ترین‌های گینس» شود.
به گزارش مهر، «کاینکت» (Kinect)، سیستم حرکتی مایکروسافت ویژه کنسول بازی «ایکس باکس 360» است.

این سیستم به کاربر اجازه می دهد که به جای استفاده از دسته فرمان از حرکات بدن خود و بدون نیاز به هیچ ابزار سخت افزاری برای بازی استفاده کند.

این سیستم در مدت کمی بیش از سه ماه از زمان عرضه موفق شد 10 میلیون واحد به فروش برساند و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.
براساس گزارش تام هاردورگاید، ویراستار کتاب رکوردهای جهان (گینس) در این خصوص توضیح داد: «موسسه رکوردهای جهانی گینس رسما اظهار داشته است که کاینکت ویژه ایکس باکس 360، دستگاه الکترونیکی مصرفی است که با متوسط 133 هزار و 333 واحد فروخته شده در روز و مجموع 8 میلیون فروش در 60 روز اول عرضه بین 4 نوامبر 2010 تا 3 ژانویه 2011، سریعترین فروش را به ثبت رسانده است.»
وی افزود: «این اطلاعات فروش به تنهایی گویای همه چیز هستند. همچنین برپایه یک تحقیق مستقل دیگر، تاکنون هیچ دستگاه الکترونیکی مصرفی در مدت 60 روز اول عرضه خود چنین فروشی نداشته است. در این راستا فروش کنسول بازی ایکس باکس 360 مایکروسافت به رقم 50 میلیون دستگاه رسیده و در حال حاضر سرویس ایکس باکس لایو بیش از 30 میلیون کاربر در تمام دنیا دارد.»
کارشناسان مایکروسافت اعلام کردند که در سال 2010 بازار سرگرمیهای خانگی 3.8 درصد و کنسول «ایکس باکس 360» بیش از 30 درصد رشد داشته است.

کاربران گوگل می توانند سایتهایی را که دوست ندارند ***** کنند!

کاربران گوگل می توانند سایتهایی را که دوست ندارند ***** کنند!

جام جم آنلاین: گوگل سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است که به کاربران اجازه می دهد در صورت تمایل دامنه ها و سایتهای ناشناخته ای را که وارد لیست نتایج جستجوی آنها می شود ***** کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، گوگل اعلام کرده است که ماموریت جدیدی را برای سازماندهی اطلاعات جهانی برای دسترسی سریعتر به منابع مفید آغاز کرده است.
پیش از این گوگل اعلام کرده...
ادامه مطلب ...

هدیه گوگل به دنیای ریاضیات

هدیه گوگل به دنیای ریاضیات

 

گوگل برای پوشش دادن هزینه های المپیاد ریاضیدانان جوان، مبلغ یک میلیون یورو (معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار ) را به سازمان المپیاد جهانی ریاضی (IMO) به عنوان هدیه پرداخت کرده است.


گوگل برای پوشش دادن هزینه های ....
ادامه مطلب ...

علاقه گوگل به استفاده از نام شیرینی ها در اسم گذاری محصولات

علاقه گوگل به استفاده از نام شیرینی ها در اسم گذاری محصولات

 

شرکت گوگل از ابتدای ارائه سیستم عامل تلفن همراه خود نام یک شیرینی را برای آن انتخاب کرد که این نامگذاری هرگز توضیح آشکاری نداشته است اما همچنان به همراه سیر تکامل سیستمهای عامل به نام شیرینی ها و دسرهای دیگر تغییر پیدا کرده است.

شرکت گوگل از ....
ادامه مطلب ...

تصاویر بزرگترین کشفهای گوگل + عکس

تصاویر بزرگترین کشفهای گوگل + عکس

 


مناطق باستانی کشف شده در عربستان

نرم افزار مشهور گوگل ارث تنها برای آدرس یابی یا گذراندن وقت در پای نمایشگر رایانه ها نیست. این نرم افزار با کشف دو هزار منطقه باستان شناسی در عربستان سعودی ثابت کرد که کارایی های ارزشمندی دارد که باید به آنها توجه بیشتری شود.

نرم افزار مشهور گوگل ارث ....
ادامه مطلب ...

اینترنت سال۹۰ ارزان می شود

اینترنت سال۹۰ ارزان می شود

 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تداوم کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد و گفت: همانند امسال برای سال آینده نیز کاهش قیمت پهنای باند را در برنامه داریم که به طور قطع منجر به ارزان شدن قیمت اینترنت مصرفی کاربران خواهد شد.

....
ادامه مطلب ...

صندوق پست الکترونیک ۳۵ هزار کاربر "جی. میل" حذف شد!

صندوق پست الکترونیک ۳۵ هزار کاربر "جی. میل" حذف شد!



 

گوگل اظهار داشت که به دلیل یک به روزسازی اخیر، صندوق پست الکترونیک ۳۵ هزار کاربر سرویس "جی. میل"حذف شد.

گوگل اظهار داشت که به دلیل یک به روزسازی اخیر، صندوق پست الکترونیک ۳۵ هزار کاربر سرویس "جی. میل"حذف شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در طول یک به روزسازی گوگل، یکسری مشکلات برای کاربران "جی. میل" ایجاد شد که به گفته کارشناسان بزرگترین موتور جستجوی دنیا، این مشکلات ظرف ۱۲ ساعت آینده حل می شوند.
این به روزسازی که در نرم افزار آرشیوسازی گوگل انجام شده بود موجب شد که صندوق پست الکترونیک ۳۵ هزار کاربر از این سرویس حذف شود.
آمارهای اولیه از آسیب رسیدن به ۱۵۰ هزار کاربر خبر می داد اما گوگل در پاسخ به این آمارها اظهار داشت که در حال حاضر ۲۰۰ میلیون اکانت "جی. میل" وجود دارند که در اثر بروز این مشکل تنها حدود ۳۵ هزار اکانت دچار مشکل شده اند.
براساس گزارش زئوس نیوز، "بن ترینور" معاون رئیس بخش مهندسی گوگل از کاربران "جی. میل" عذرخواهی و خاطرنشان کرد که در زمان کوتاهی اطلاعات از دست رفته کاربران را بازیابی خواهد کرد

تعجیل در اعلام رتبه جهانی ابررایانه های ملی!

تعجیل در اعلام رتبه جهانی ابررایانه های ملی!



مدیر پروژه مرکز ابر رایانه دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه در اعلام رتبه بندی های ابررایانه های ملی تعجیل شد گفت: رتبه بندی بر اساس قدرت واقعی ابر رایانه ها و نه بر اساس قدرت نامی آنها صورت می گیرد بنابراین قدرت واقعی پس از اجرای یک برنامه استاندارد باید گزارش شوند.
دکتر محمود اشرفی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرکز ملی ابر رایانش دانشگاه صنعتی اصفهان به یک ابر رایانه با ساختار خوشه ای (کلاستر) تجهیز شده است، افزود: این ابررایانه با حدود ۴ هزار هسته پردازشی دارای یک ساختار غیرهمگن است به این معنا که در طراحی آن از سرور و یا مولفه های متفاوتی استفاده شده است.
....
ادامه مطلب ...

تا انتهای سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی: اینترنت یک گیگابیتی برای همه !

تا انتهای سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی: اینترنت یک گیگابیتی برای همه !

کره جنوبی، از لحاظ سرعت دسترسی کاربران به اینترنت، مقام نخست را دارد، اما ظاهرا این رتبه، به تنهایی، دولت این کشور را راضی نمی‌کند.
تا انتهای سال ۲۰۱۲، کره جنوبی قصد دارد که همه خانه‌ها را مجهز به اینترنت یک گیگابیتی کند. چنین سرعتی ۲۰۰ بار از سرعت متوسط دسترسی به اینترنت، در آمریکا بیشتر است.
در طرح آزمایشی، پیش از اجرای سراسری، پنج هزار خانه در پنج شهر کره، به چنین اینترنتی متصل شده‌اند. هر مشتری برای دسترسی به اینترنت بایستی مبلغی کمتر از ۲۷ دلار پرداخت کند.
....
ادامه مطلب ...

تراشه ای که سرعت رایانه ها را افزایش می‌دهد

تراشه ای که سرعت رایانه ها را افزایش می‌دهد

جام جم آنلاین: دانشمندان آمریکایی تراشه جدیدی را توسعه داده اند که می تواند سرعت رایانه های شخصی را 20 برابر سریعتر کند.
به گزارش مهر، دانشمندان دانشگاه گلاسگو و دانشگاه «ماساچوست لاول» یک تراشه رایانه ای فوق سریع را تولید کردند که 20 برابر سریعتر از تراشه های رایانه های رومیزی فعلی عمل می کند.
رایانه های شخصی رومیزی مدرن دارای یک پردازشگر دو، چهار یا 16 هسته ای هستند اما اکنون این دانشمندان یک واحد پردازش مرکزی (CPU) جدید را توسعه داده اند که تنها در یک تراشه دارای هزار هسته است.
به گفته این دانشمندان، ظرف چند سال آینده با ورود این تراشه به بازار، رایانه های خانگی فوق سریعی ارائه می شوند که نسبت به رایانه های مدرن سرعت بسیار بالاتر و انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند.
دانشمندان این تراشه را FPGA نامیده اند. این تراشه نیز مانند همه ریزتراشه ها از میلیونها ترانزیستور تشکیل شده است.
ترانزیستورها سوئیچ های روشن و خاموش کننده بسیار کوچکی هستند و اساس هر مدار الکتریکی را می سازند. حداکثر سرعت پردازش تراشه هزار هسته ای FPGA برابر با 5 گیگابیت بر ثانیه است که این میزان 20 برابر سرعت سریعترین تراشه های کنونی است.