اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

تصاویر نوت بوک جدید فوجیتسو که چند بار تا می شود


تصاویر نوت بوک جدید فوجیتسو که چند بار تا می شود
ادامه مطلب ...

ماوس هم کنترلی شد! + تصاویر

ماوس هم کنترلی شد! + تصاویر


 
 
پیشرفت‌های تکنولوژیک، ماوس رایانه را نیز مانند محصولات کینکت شرکت مایکروسافت و یا دسته بازی کنسول Wii، تبدیل به یک کنترلگر بی‌سیم برای رایانه کرده است.


به گزارش پایگاه اینترنتی مجله علمی گیزمگ، به تازگی یک ماوس به بازار ارایه شده است که به نوعی شبیه کنترلگر کنسول بازی Wii و یا کینکت کنسول Xbox شرکت مایکروسافت است.

بدین ترتیب که نیازی نیست که کاربر ماوس را حتما بر روی یک سطح قرار دهد، بلکه کاربر رایانه می‌تواند آن را در دست داشته باشد و دست خود را در هوا تکان دهد و بدین ترتیب، نشانگر ماوس را کنترل کند.

البته این دستگاه هنوز دارای محدودیت هایی است؛ از جمله اینکه برد آن حداکثر 10 متر است و کاربر رایانه حتما می‌بایست در محدوده زاویه‌ای 160 درجه‌ای جلوی چشم کنترلگر قرار داشته باشد؛ در غیر اینصورت ماوس درست عمل نمی کند.

بر اساس این گزارش، قیمت این ابزار در بازار 199 دلار است، البته احتمال می‌رود که بهای آن کاهش یابد.

پارک دوچرخه در آسمان !

پارک دوچرخه در آسمان !


  
 
این پارکینگ قلابهایی دارد که می توانید دوچرخه خود را به یکی از چنگک های خالی آن آویزان کنید.


به گزارش کنجکاو از وایرد سپس با رکاب زدن به پدالی که این وسیله دارد دوچرخه شما به بالا فرستاده می شود و جا برای پارک دوچرخه بعدی خالی می شود.

کل پارکینگ در کنار دیوار ساختمان مستقر می شود. وقتی که کارتان تمام شد و خواستید دوچرخه خود را بردارید، دوباره پدال را می چرخانید تا دوچرخه شما پایین بیاید.

هرکدام از این پارکینگها، با احتساب هزینه نصب 100 هزاردلار قیمت دارند.

ساخت برگ‌های مصنوعی که فتوسنتز را تقلید می‌کنند

ساخت برگ‌های مصنوعی که فتوسنتز را تقلید می‌کنند



گروهی از محققان موفق شدند برگی مصنوعی را بسازند که با تقلید فتوسنتز، خوراک یک سلول سوختی را برای تولید الکتریسته فراهم می کند. این اختراع، گامی بلند در تحقق کامل رویای فتوسنتز مصنوعی به شمار می‌رود.
محمود حاج‌زمان: وقتی می‌توان آن‌چه را گیاهان میلیون‌ها سال است انجام می‌دهند تقلید کرد، چرا باید به فکر ابداع راه‌های جدیدی برای تولید انرژی پاک بود؟
به گزارش نیوساینتیست، دنیل نوسرا و همکارانش از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق شده‌اند این کار را انجام دهند. آنها ادعا می‌کنند که نخستین برگ مصنوعی کاربردی را ساخته‌اند که فتوسنتز را تقلید می‌کند.
این برگ در حقیقت یک سلول خورشیدی ارزان قیمت به اندازه کارت است که از انرژی نور خورشید برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند تا آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه کند. با استفاده از اکسیژن و هیدروژن تولید شده به عنوان خوراک یک سلول سوختی، می‌توان در هنگام نیاز الکتریسته تولید کرد.
در سال 2008 / 1387 نوسرا از ترکیبی از کبالت و فسفات برای اندود کردن یک الکترود ارزان‌قیمت اکسید قلع-ایندیوم استفاده کرد تا فرایند تجزیه آب را تسریع کند. سال گذشته نیز این گروه از یک وسیله تجزیه آب ارزان‌تر رونمایی کرد که بر مبنای یک الکترود کبالت و نیکل-بورات کار می‌کرد. برگ مصنوعی آنها که بر اساس همان الکترود کبالت-نیکل ساخته شده است، در آزمایش‌ها توانست بدون کوچکترین کاهشی در تولید، به مدت 45 ساعت به طور پیوسته کار کند.
با استفاده از مواد ارزان و در دسترس، نوسرا امیدوار است نهایتا وسیله‌ای بسازد که قادر باشد انرژی مورد نیاز یک خانه را در دنیای آینده، تنها با استفاده از 4 لیتر آب در روز تامین کند. شرکت وی در کمبریج ماساچوست، Sun Catalytix، تلاش می‌کند فناوری فتوسنتز مصنوعی را به صورت تجارتی درآورد.

جاکلیدی همه کاره ! (عکس)

جاکلیدی همه کاره ! (عکس)


شرکت پورت، دسته کلیدی با قابلیت‌های متنوع را معرفی کرده است.

به نقل از سایت گیزمگ، حمل دسته کلیدها معمولا به علت سنگین بودن و سروصدا در جیب آزار دهنده است.

به تازگی شرکتی با نام کی پورت (Keyport) محصول جالبی را که شامل ابزار مورد نیازی مانند؛ چاقوی سوئیسی، چراغ قوه و حافظه فلش است، عرضه کرده است.

داخل این ابزار جدید 6 کلید که هر کدام دارای یک رنگ مجزا هستند قرار می گیرد. از دیگر ابزاری که در آن قرار گرفته می توان به یک بازشناس با امواج رادیویی (RFID)، حافظه فلش (USB) و چراغ قوه اشاره کرد. این ابزار در چندین مدل ارائه شده که مدل پایه و استاندارد آن قیمتی در حدود 79 دلار دارد.

روتختی از جنس الیاف فیبر نوری

روتختی از جنس الیاف فیبر نوری



جنس روتختی شما از چیست؟ فکر نمی کنم هر کسی جرات خوابیدن زیر سیم ها و الیافی که جریان برق در آن ها در تردد است را داشته باشد.
در طرح روتختی نوری لومینکس شما با پرداخت ۶۶۰$ می توانید تمام طول شب با نور خیره کننده ای که ناشی از درخشش الیاف فیبر نوری است، خودتان را زجر بدهید و تا صبح نخوابید. کافی است برای روشن شدن این الیاف تخت خواب خود را به برق شهری متصل کنید. نگران نباشید. روتختی شما داغ نمی کند و هیچ نوع خطر برق گرفتگی وجود ندارد.
با وجود تمام جذابیتش من که فکر نمی کنم بتوانم خواب آرام و راحتی با این روتختی داشته باشم!

دیسک های بلو-ری ۱۰۰ گیگابایتی با قابلیت نوشتن و پاک کردن به بازا

دیسک های بلو-ری ۱۰۰ گیگابایتی با قابلیت نوشتن و پاک کردن به بازار می آیند


تقریبا ۲ سال از غلبه فرمت بلو-ری سونی بر فرمت HDDVD شرکت توشیبا می گذرد، اما هنوز شاهد فراگیر شدن این فرمت به صورت گسترده نیستیم، به جز لپتاپ های سونی، پلی استیشن ۳، تعداد محدودی پلیر و چند بلو-ری درایو، خبری از پشتیبانی این فرمت نیست. ‏

شاید گران بودن این تکنولوژی و دیسک های خام آن، سدی در مسیر پیشرفت چشم گیر بلو-ری است. ‏

با این حال پاناسونیک از ۱۵ آوریل دیسک های خام بلو-ری ۱۰۰ گیگابایتی را روانه بازار ژاپن خواهد کرد. دیسک هایی که از آخرین تکنولوژی بلو-ری یعنی BDXL بهره می گیرند و اطلاعات را در ۳ لایه ذخیره می کنند. ‏

نکته مهم این دیسک های ۱۰۰ گیگابایتی‪،‬ قابلیت نوشتن و پاک کردن به دفعات زیاد است. که به اصطلاح Rewritable نامیده می شوند. ‏

اگر از اطلاعات تان پشتیبان می گیرید و به هارد دیسک ها اعتماد ندارید، استفاده از این دیسکها راه حل خوبی به نظر می رسد. ‏

قیمت این دیسکها ۱۱۸ دلار خواهد بود و اگر به فکر استفاده از آنها هستید باید یک بلو-ری رایتر بوفالو یا پایونیر که از دیسکهای ۳ لایه پشتیبانی می کند را خریداری کنید.

لپ تاپ دو نمایشگر Iconia ایسر از ماه دیگر در بازار

لپ تاپ دو نمایشگر Iconia ایسر از ماه دیگر در بازار


ساخت لپ تاپی که در قسمت پایین هم دارای نمایشگر باشد جزو ایده های قدیمی بوده که طی سال گذشته توسط چند شرکت به صورت آزمایشی یا در تعداد محدود تبدیل به واقعیت شده است و حالا نوبت ایسر رسیده که این ایده را تبدیل به یک محصول تجاری واقعی بکند. ‏...
ادامه مطلب ...

تسلا رودستر ندای آینده ای ساکت

tesla Roadster

سوخت، بنزین، آلودگی هوا و چندین مشکل دیگر که هر روزه با آن ها دست به گریبان هستیم، آزارمان می دهند. اما راه حل خلاص شدن از دست این مشکلات چیست؟ پاسخ قاطع نیست! بسیاری خودرو های کم مصرف را توصیه می کنند، عده ای دیگر خودرو های هیدروژنی . . . و خیلی ها هم خودرو های برقی را ترجیح می دهند.

 ...
ادامه مطلب ...

در لحظه خرید لباس، از دوستانتان در سراسر جهان نظرخواهی کنید!

در لحظه خرید لباس، از دوستانتان در سراسر جهان نظرخواهی کنید!


دانش > فناوری اطلاعات - خانم‌ها مایلند با دوستانشان به خرید بروند و نظر آنها را نیز برای خرید لباس، کفش،کیف و ... جویا شوند. انجام چنین خریدهای گروهی به سادگی گذشته نیست، اما فناوری این مشکل را به سادگی حل کرده است!.
به گزارش دیلی‌میل، آینه توئیتری از یک دوربین با کیفیت بالا استفاده می‌کند تا تصاویری تمام‌قد از خریداران تهیه کند. شما بعد از انتخاب لباس‌های مورد نظر و پوشیدن آنها، در مقابل این آینه قرار می‌گیرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تصاویر شما به سایت‌های اجتماعی ارسال می‌شود. این وسیله پیشرفته به‌تازگی در مرکز خرید وستفیلد واقع در غرب لندن رونمایی شده است.
ادامه مطلب ...

تبلیغات هوشمندانه و جالب پله برقی

تبلیغات هوشمندانه و جالب پله برقی


تبلیغات جالب و هوشمندانه تاثیر بسزایی در میزان فروش یک محصول دارد. چون با این کار تصویر محصول مورد نظر در ذهن انسان باقی می ماند. مانند تبلیغات فازی ، که بعضی مواقع در تلویزیون نمایش داده می شود و منطق آن نشدن برابر شدن است به صورت ساده تر بر عکس جلو دادن یک تبلیغ .
ادامه مطلب ...

هکر ایرانی گواهینامه امنیتی موزیلا را فاش کرد(کاربران موزیلاحتما

هکر ایرانی گواهینامه امنیتی موزیلا را فاش کرد(کاربران موزیلاحتما بخوانید)


شرکت «نت کرفت» که یک شرکت مشاور امنیتی و تحقیقاتی برای شرکت هایی همچون British Telecom و Microsoft و Rackspace و Skype و VeriSign و ... است دیروز طی گزارشی، انتشار گواهینامه امنیتی موزیلا را تایید کرد.

این شرکت در گزارش خود که در سایتش منتشر کرده، ذکر کرده است هکر 21 ساله ایرانی؛ برای اثبات کار خود اقدام به انتشار این گواهینامه کرده است که بدلیل نقص اخیر شرکت کومودو اتفاق افتاده است .
«نت کرفت» تایید ...
ادامه مطلب ...

به زودی ... نوت بوک های ستاره دار

به زودی ... نوت بوک های ستاره دار


به زودی ... نوت بوک های ستاره دار

  
 
مرکز بازدهی انرژی برنامه رتبه بندی بر اساس ستاره را توسط سازندگان کامپیوترهای شخصی مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

فناوری سبز Green IT یا کارآمدی انرژی، دیگر با آوردن کلماتی در مارک تجاری محصول کارآمد و سود بخش نخواهد بود.
...
ادامه مطلب ...

طراحی مبلی متفاوت

طراحی مبلی متفاوت


این مبل که توسط Daisuke Motogi طراحی شده به شما اجازه می دهد تا اشیاء کوچک خود را ما بین مکعب هایی که این مبل را تشکیل می دهند مخفی کنید.
ادامه مطلب ...

Vw: ارابه سبز ۳۶۰ درجه

Vw: ارابه سبز ۳۶۰ درجه


VW مفهوم Pholeum است. بر اساس ایده زندگی سلول های سیستم بافت یک گیاه ، که در آن واحد حمل و نقل گیاه وظیفه حمل مواد غذایی آلی به تمام قسمت هایی از گیاه که به آن نیازمند است برعهده دارد. این مفهوم نیز بر گرفته از این ایده در تکنولوژی آینده به عنوان حمل و نقل افراد در مقیاس جهانی است.
ادامه مطلب ...

اولین قایق نیمه زیر دریایی الکترونیکی

اولین قایق نیمه زیر دریایی الکترونیکی


حتما شما هم مثل من مدل های مختلفی از قایق ها را چه از نزدیک و چه به صورت تصویر مشاهده کرده اید.
اما در این پست قایقی را به شما نشان خواهیم داد که با دیگر قایق ها متمایز بوده و یک کار جدید به حساب می آید.
ادامه مطلب ...

عصایی که همیشه آماده خدمت است

عصایی که همیشه آماده خدمت است


پدر بزرگ من سن بالایی دارد و بدون عصا نمی تواند راه برود اما همیشه یک مشکل دردسر ساز موقع استفاده از عصا به سراغش می آید. مثلا موقع خرید یا در موارد خاص که باید عصا را به جایی تکیه بدهد برایش درد سر ایجاد می کند.
ادامه مطلب ...

دریل -با تنظیم عمق

دریل -با تنظیم عمق


این دریل اولا از یک چارچوب برای جلوگیری از حرکت و تنظیم دقیق برای سطح برخوردار و دوما طوری طراحی شده که شما عمق مورد نظری که قراره سوراخ بشه رو میتونید تنظیم کنید
Designer: Tim Bennett
 
ادامه مطلب ...

خبرهایی در مورد Skyrim

خبرهایی در مورد Skyrim



همانطور که میدونید نسخه جدیدی از سری بسیار زیبای Elder Scrolls به نام Skyrim در حال ساخت است و 11 نوامبر 2011 منتشر میشود. بد نیست که کمی در مورد داستان کلی و گیم پلی بازی براتون بگم:
...
ادامه مطلب ...

Quantic Dream همچنان در اختیار سونی

Quantic Dream همچنان در اختیار سونی





دیوید کیج، مدیر استدیوی کوانتیک دریم، که سال قبل عنوان زیبای Heavy Rain را بصورت انحصاری برای کنسول Playstation 3 کارگردانی کرد در آخرین مصاحبه ی خود اعلام کرد که همچنان تنها برای کنسول Playstation 3 بازی خواهد ساخت.
....
ادامه مطلب ...

به جای آمپول از نیش پشه استفاده کنید!

به جای آمپول از نیش پشه استفاده کنید!




دانش > فناوری - دانشمندان ژاپنی با بررسی شیوه نیش زدن پشه، سوزن موتورداری اختراع کرده اند که نسبت به آمپول‌های متداول، درد به مراتب کمتری دارد.
ادامه مطلب ...

هم مینویسه هم اندازه میگیره

هم مینویسه هم اندازه میگیره


این وسیله میتونه میزان نوشتن خودشو با واحدویکای مورد نظر شما اندازه بگیره . شما میتونید انازه خط های کشیده شده ویا منحنی های رسم شدرو مشاهده وتنظیم کنید


Designer:
ادامه مطلب ...

آرشیو لوگوهای گوگل به مناسبت عید نوروز

آرشیو لوگوهای گوگل به مناسبت عید نوروز



آرشیو لوگوهای گوگل به مناسبت عید نوروز از سال 2004 تا 2011


لوگوی نوروزی گوگل به مناسبت عید نوروز سال 1383
ادامه مطلب ...

کپسول اتش نشانی بصورت اماده بکار واتوماتیک

کپسول اتش نشانی بصورت اماده بکار واتوماتیک


این وسیله هم روشناییست و هم کپسول اتش خاموش کن وهم معطر کننده هوا . زمان اتش سوزی گشتن برای کپسول و پیدا کردن ان سخت است این وسیله دارای سنسور تشخیص دودست و در زمان لازم روشن می شود
Designers: Taewoong Kim & Chul Kim
 
ادامه مطلب ...