اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

روبات "چیتا" در کنار سربازان امریکا می جنگد

روبات "چیتا" در کنار سربازان امریکا می جنگد


خبرگزاری آریا-یک روبات جدید به شکل یوزپلنگ که از سریع‌ترین انسان‌ها نیز سریع‌تر است و یک «آندروید» که در کنار سربازان به جنگ خواهد پرداخت جزو جدیدترین محصولات ارتش آمریکا هستند.
به گزارش آریا، این روبات توسط شرکت «بوستون داینامیکس» ساخته شده و «چیتا» نام دارد که پیش از این روبات «بیگ‌داگ» 18 میلیون دلاری را که در نواحی سخت به انتقال تجهیزات جنگی سربازان می‌پردازد به جهان معرفی کرده بود.
به گفته وزارت دفاع آمریکا،مارک ریبرت توجه چندانی به استفاده نهایی این روبات ندارد و بیشتر بر ساخت فناوری‌های جدید متمرکز بوده و سپس به موارد استفاده آنها توجه خواهد کرد.
اما به گفته وی، رئیس این شرکت با وجود قرارداد مولتی میلیون دلاری که توسط وزارت دفاع آمریکا بسته شده، مقامات ارتش این کشور هنوز از موارد است
فاده این روبات باخبر نیستند.

 



  


این روبات چهار پا از تیره پشت منعطف و سر مفصل دار برخوردار بوده و هنگامی که ساخته شد به تسلیحات روباتیک موثر سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاع اضافه خواهد شد.
این روبات از توانایی‌ دو سریع، گرفتن گوشه‌ها، حرکت زیگ‌زاگی و توقف دقیق در نقطه برخوردار است.
هزینه‌های این روبات هنوز آشکار نشده اما قرارداد مولتی میلیونی آن به نظر می‌رسد که کمی از بودجه سالیانه 3.2 میلیارد دلاری وزارت دفاع پا را فراتر گذاشته باشد.
یوز‌پلنگ واقعی قادر است با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت بدود. شرکت بوستون داینامیکس امیدوار است نمونه اولیه را در 20 ماه آینده آماده کند که سرعتی بین 20 تا 30 مایل بر ساعت برخوردار خواهد بود.
روباتهای «اطلس» و «بیگ داگ» و چند روبات دیگر نیز که بی‌شباهت به آندرویدهای ویرانگر نیستند قرار است به عنوان نیروهای کمکی در میادین جنگی مورد استفاده قرار بگیرند.
روبات اطلس؛ از یک بدنه، دو دست و دو پا برخوردار بوده ولی سر نداشته و قادر خواهد بود که در زمین‌های ناهموار حرکت کرده، در فواصل تنگ خود را جا کرده و حتی در صورت نیاز روی دست و پای خود بخزد.
سازندگان این روبات امیدوار هستند که این روبات نسبت به نمونه قبلی خود روبات «پتمان» از فناوری پیشرفته‌تری برخوردار باشد.
روبات پتمان برای آزمایش لباس‌های محافظ سلاح‌های شیمیایی برای ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است با سرعت سه مایل بر ساعت حرکت کرده و حتی در شرایط بد و در صورت هل دادن در جا بایستد.
شرکت بوستون داینامیکس تلاش می کند که بتواند موفقیت روبات بیگ‌داگ خود را در سال 2008 تکرار کند.
روبات «بیگ‌داگ» قادر به حمل چهار کوله‌پشتی‌ تجهیزات سربازان در زمین‌های سنگی و پر فراز و نشیب است که خودروهای چرخ‌دار قادر به عبور از آنها نیستند. 
 
 
 
 
سایت علمی نخبگان جوان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد