اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

عرضه اولین رایانه یکپارچه چند لمسی 3 بعدی جهان

Arrow عرضه اولین رایانه یکپارچه چند لمسی 3 بعدی جهان

شرکت MSI تا پنج روز دیگر با عرضه اولین رایانه خانگی سه بعدی یکپارچه و چند لمسی جهان، آرزوهای شرکتهای رایانه ای را که برای عرضه چنین محصولی به شدت در رقابت بودند را نقش بر آب خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت NEC در ماه آوریل اعلام کرد اولین رایانه خانگی سه بعدی یکپارچه خود را طی سال جاری ارائه خواهد کرد با این امید که اولین شرکت در جهان خواهد بود که چنین محصولی را روانه بازار می کند.
اما شرکت MSI که قصد دارد 20 سپتامبر رایانه Wind Top AE2420 3D AIO خود را به عنوان اولین رایانه یکپارچه سه بعدی خانگی که نمایشگر چند لمسی سه بعدی و پورت USB 3.0 نیز به ویژگی های منحصر به فرد آن افزوده شده است را ارائه کند، آرزوهای شرکت NEC را در هم پاشیده است.

این رایانه از نمایشگر 24 اینچی چند لمسی HD برخوردار بوده که در آن صفحه 120 گیگاهرتزی LED به کار گرفته شده است....
ادامه مطلب ...

Gigabyte X58A-UD9 باز هم رکورددار اورکلاکینگ

Ok Gigabyte X58A-UD9 باز هم رکورددار اورکلاکینگ


ایتنا- چند ماهی است که شرکت گیگابایت مادربردی با نام X58A-UD9 را روانه بازار کرده است.



این مادربرد از نظر امکانات، کیفیت ساخت و امکانات ارائه شده، کامل‌ترین مادربرد چیپ‌ست X58 در جهان به شمار می‌آید. بعد از عرضه این مادربرد، چند رکورد جهانی در اورکلاکینگ تراشه‌های Core i7 980X EE جابه جا شد.

هفته گذشته در ادامه رکورد شکنی‌های این مادربرد، اورکلاکرها موفق شدند به امتیاز P67148 در نرم‌افزار 3DMark vantage در حالت چند کاناله دست پیدا کنند. این رکورد با استفاده از 4 کارت گرافیک GTX480 گیگابایت بدست آمد و مادربرد UD9 گیگابایت را در صدر جدول مادربردهای جهان در اورکلاکینگ کارت گرافیک قرار داد.

X58A-UD9 با استفاده از مدار تغذیه 24 فاز و مدارهای دو اونس مس گیگابایت ساخته می‌شود و دارای 7 شکاف PCI-Express 2.0 است. به دلیل بهره‌مندی از پهنای باند 16x در 4 شکاف، این محصول توانمندترین مادربرد در پشتیبانی از کارت‌های گرافیک نسل جدید در جهان است.

این مادربرد همچنین از درگاه‌های USB 3.0و SATA 3 پشتیبانی می‌کند و دارای سیتم خنک کننده دوگانه برای پل شمالی و جنوبی و همچنین مدار تغذیه CPU است.

پخش‬ کننده ام پی تری مینیمال

پیش فرض پخش‬ کننده ام پی تری مینیمال

پخش‬ کننده ام پی تری مینیمال
مینیمالیسم، جنبشی است که در آن تلاش می‌شود هر چیزی به حداقل عناصر بنیادی سازنده آن تقلیل داده شود. اگر این حرکت را به دنیای کامپیوتر بیاوریم، شاید این پخش کننده ام پی تری یکی از نمونه‌های آن شود. ‏

‏ این پخش کننده کوچک، فرمت‌های صوتی مختلف را اجرا می‌کند و می‌تواند امواج رادیو را هم دریافت کند. این قابلیت هم وجود دارد که امواج را به جای هدفون، روی موج اف ام پخش کنید تا مثلا در خودرو یا سیستم صوتی بهتری، بتوانید آن را دریافت کنید. دگمه قرمز روی آن، در یک حرکت ضبط را شروع می‌کند و حافظه داخلی چهار گیگابایتی به همراه کارت میکرو اس دی اچ سی به شما اجازه می‌دهد که حجم زیادی آهنگ را همیشه به همراه داشته باشید. ‏

‏ تفاوت این گجت با نمونه‌های مشابه این است که این پخش کننده که أرکوس نامیده می‌شود، یک پورت یو اس بی سرخود دارد که برای انتقال آهنگ و شارژ کردن دستگاه استفاده می‌شود. گفته شده که یکبار شارژ برای یازده ساعت پخش موسیقی کافی است. قیمت این پخش کننده مینیمال، ۳۵ دلار آمریکا اعلام شده و برای خرید احتمالی یا اطلاعات بیشتر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. ‏

لپ تاپ های کاغذی یک بار مصرف در راهند

Wink لپ تاپ های کاغذی یک بار مصرف در راهند


احتمالا تا به حال نام دوربین عکاسی یکبار مصرف و شاید هم تلفن همراه یک بار مصرف را شنیده یا از آن استفاده کرده اید اما آیا می توانید این تصور را کنید که روزی لپ تاپ های یکبار مصرف را هم در بازار ببینید؟ روزی که به یک کامپیوتر قابل حمل برای کاری نیاز مبرم دارید و به سادگی و با قیمتی پایین یکی را تهیه کنید.
ادامه مطلب ...

Cortex A15 امید ARM برای مبارزه با Intel در بازار های مختلف

Cortex A15 امید ARM برای مبارزه با Intel در بازار های مختلف 

ماه پیش شرکت  TI ( Texzas Instruments یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده نیمه هادی در آمریکا است.)        ، اولین شرکتی بود که به نسل بعدی پردازنده های ARM با نام هسته Eagle  مجوز (License) داد و اینک شرکت ARM Holdings رسماً اعلام کرد که نام رسمی این هسته ARM Cortex A15 خواهد بود.

معماری هسته پردازنده با توجه به هدفی که برای آن طراحی شده ساده به نظر می رسد. همچنین شرکت ARM Holdings زمان عرضه این پردازنده ها را سال 2012 با تکنولوژی ساخت 28 یا 32 نانو متری بیان کرده است. آنچه تا بحال در مورد این پردازنده ها مشخص شده است نشان می دهد که این پردازنده ها از معماری چند هسته ای بهره می برند و از یک هسته (در برخی موارد) ، 2 و یا 4 هسته با توجه به نیاز مصرف کنندگان ، استفاده می کنند.

...

ادامه مطلب ...

لی‌استیشن3 320گیگابایتی + رنگ‌های جدید PSP

لی‌استیشن3 320گیگابایتی + رنگ‌های جدید PSP

در جریان برگزاری‌ نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای توکیو، سونی مدل‌های جدیدی از کنسول‌های پلی‌استیشن3 و PSP را در غرفه‌ی خود بنمایش گذاشت.
سونی در روز بیست‌ویکم اکتبر سال جاری میلادی (29 مهر 1389)، مدل جدید پلی‌استیشن3های سفید خود را روانه‌ی بازار مصرف خواهد کرد. پلی‌استیشن3 جدید سونی دیسک‌سخت 320گیگابایتی خواهد داشت و با قیمت 35 هزار ین (350هزار تومان) به فروش خواهد رسید.
پلی‌استیشن‌3های سفید پیش از این فقط با دیسک‌های سخت 160 گیگابایتی عرضه می‌شدند. 

  

هم‌چنین مسوولان سونی برای کنسول‌ دستی خود رنگ‌های جدید و زیبایی در نظر گرفته‌اند. در تاریخ هجدهم نوامبر سال جاری (27 آبان 1389)،..

ادامه مطلب ...

تولد ایده ای به نام (Game)

تولد ایده ای به نام (Game)

صنعت بازیهای کامپیوتری در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ متولد شد، اما در این دهه گسترده نشد. در سال ۱۹۶۱، یک گروه جوان با نامهای Steve Russell, Wayne Witanen, and J. Martin Graetz که عضو کلوب Tech Model Railroad بودند و دانشجوی مدارس MIT ، تصمیم گرفتند برنامه‌ای بنویسند که یک داستان را روایت کند. ساخت یک بازی ایدهٔ راشل بود. این پروژه یکسال بعد در سال به پایان رسید و Spacewar! نام گرفت. بازی از یک گوه و سوزن تشکیل شده بود که دو پلیر تا نابود کردن یکدیگر با هم دیگر می‌جنگیدند…

با این حال، اولین بازی واقعی کامپیوتری در سال ۱۹۵۸ و در تکنولوژی Oscilloscope تهیه شده است. William Higinbotham، این بازی را تهیه نمود و نام ان Tennis For Two بود. این بازی در لابراتوار Brookhaven National Laboratory به نمایش گذاشته شد. این بازی به صورت ۲ نفره و بسیار ساده بود. نفر اول باید یک زاویه را انتخاب کرده و با کلید انرا به سمت دیگر بیندازد و نفر دوم نیز همینکار را نجام دهد.

منبع :wikipedia

شرکت مایکروسافت دوربین‌های وب سری پخش زنده یا lifecam حرفه‌ای هن

شرکت مایکروسافت دوربین‌های وب سری پخش زنده یا lifecam حرفه‌ای هنری را رونمایی کرد.

در زمانی نچندان دور شرکت ماکروسافت یک جفت از دوربین های وب جدید سری زندگی با دقت دامنه ی دید ۷۲۰ پیکسل را به بازار عرضه کرد اما در جهان امروز که جهان بینهایت طلبی است و می گویند که هیچگاه همه چیز بصورت مطلوب کافی نیست ماکروسافت مجبور است که چیز هایی را تولید کند که حتی دارای دقت دید بیشتری نیز باشند.مدل دوربین اینترنتی جدید سری پخش زنده lifecom))دارای گیرنده حسی با دقت۱۰۸۰ پیکسل با کیفیت HDاست که مایکروسافت ادعا می کند که آخرین مدلی و نزدیک ترین چیزی است که دقیقا می تواند به وجود آمده و در این دوربین قرار گیرد و ما آنقدرها هم مطمئن نیستیم که از واقعیت بدور باشد.

  

ادامه مطلب ...

شرکت Apple: استیو جابز نینجا نیست!

 شرکت Apple: استیو جابز نینجا نیست!

 

بدتر باشد یا بهتر، کریس فارلی فقید از شرکت Saturday Night Live هنوز نینجای سفید بزرگ مورد پیش بینی افسانه ی باستانی (و هالیوود) محسوب می شود و نه استیو جابز، مدیر ارشد اجرایی شرکت Apple، که بنابر گزارش ها گفته بود دیگر هرگز به ژاپن برنخواهد گشت بعد از اینکه مقامات فرودگاه به وی اجازه ندادند ستاره های پرتابی نینجایی اش را با خودش به جت شخصی اش ببرد.

این مطالب براساس گزارش مجله ای ژاپنی بنام SPA می باشد، مجله ای که این حادثه را در اخرین نسخه اش گزارش کرد و Bloomberg نیز دوباره این حادثه را مورد گزراش قرار داد. همان طور که نقل می شود، جابز از درگاه امنیتی در فرودگاه بین المللی کانزای در حال عبور بود که ستاره های نینجای مورد خریداری وی در ژاپن به هنگام گذران تعطیلات خانوادگی شناسایی شدند. 

 

ادامه مطلب ...

تحولی در نوکیا در راه است - استفن الاپ رئیس واحد تجارت مایکروساف

تحولی در نوکیا در راه است - استفن الاپ رئیس واحد تجارت مایکروسافت به عنوان مدیر عامل جدید به نوکیا پیوست 

 

واحد خبر موبایل ایران: کمپانی نوکیا در روز 10 سپتامبر (19 شهریور) اعلام نمود که استفن الاپ رئیس واحد تجارت مایکروسافت را به عنوان مدیر عامل جدید به استخدام خود در آورده است و وی کار خود را در این سمت از روز 21 سپتامبر آغاز خواهد نمود. اولی پکا کالاسوو مدیر عامل فعلی نوکیا نیز پس از واگذاری مسئولیت کنونی خود، بدون داشتن مسئولیت اجرایی در هیئت مدیره نوکیا خواهد ماند.

بدین ترتیب الاپ کانادایی نخستین فرد خارجی خواهد بود که مسئولیت مدیر عاملی کمپانی فنلاندی نوکیا را بر عهده خواهد گرفت.

استفن الاپ 46 ساله فردی فنی است که از جزئیات بسیاری از فناوری ها آگاه است. وی پیش از پیوستن به مایکروسافت مدیر عامل کمپانی جونیپر نتورکس -- یکی از شرکای تجاری مایکروسافت و سازنده تجهیزات زیربنایی شبکه های پر سرعت -- بود. او پیش از آن نیز رئیس عملیات جهانی کمپانی ادوبی و مسئول ساماندهی فروش محصولات این کمپانی در سراسر جهان بود.

ادامه مطلب ...

سایه سنگین تبلت ها روی فروش رایانه های شخصی

پیش فرض سایه سنگین تبلت ها روی فروش رایانه های شخصی

سایه سنگین تبلت ها روی فروش رایانه های شخصی


 
پیش بینی می شود که فروش رایانه های شخصی در سال ۲۰۱۱ فقط ۱۰درصد رشد یابد و در مقابل، فروش تب لت ها در سال آینده دوبرابر شود.
پیش بینی می شود که فروش رایانه های شخصی در سال ۲۰۱۱ فقط ۱۰درصد رشد یابد و در مقابل، فروش تب لت ها در سال آینده دوبرابر شود. تمایل کمتر خریداران برای به روز کردن پی سی های خود و خرید تب لت، مهم ترین عامل این رشد باورنکردنی است.
....
ادامه مطلب ...

کریتیو دو هدست سه‌بعدی مخصوص بازی خود را عرضه کرد

پیش فرض کریتیو دو هدست سه‌بعدی مخصوص بازی خود را عرضه کرد

کریتیو دو هدست سه‌بعدی مخصوص بازی خود را عرضه کرد
دو هدست Sound Blaster Tactic 3D Alpha و Sound Blaster Tactic 3D Sigma، اولین محصولات سری Sound Blaster هستند که برای تجربه ی دقیق صدا در شرایط گوناگون، مجهز به پروفایل های قابل تغییر هستند که گیمر می تواند بنا به سلیقه ی خود، آن ها را تنظیم کند.

فناوری صدای THX TruStudio Pro توسط مهندسین شرکت کریتیو توسعه پیدا کرده است. این فناوری در کنار ویژگی THX از الگوریتم اختصاصی بسیار پیشرفته ای استفاده می کند و با شبیه سازی صدا به صورت سه بعدی به گونه ای که بازی کننده صدا را از جهات مختلف می شنود، بر محدودیت هدست های ۵٫۱ و۷٫۱ فایق می آید. همچنین بازی کننده ها به وسیله ی این فناوری می توانند صدای افراد و بازی را از هر فاصله ای با جزئیات بی نظیر بشنوند.
ادامه مطلب ...

راز ترتیب حروف کیبورد

پیش فرض راز ترتیب حروف کیبورد

این طرز قرار گیری حروف توسط فردی به اسم کریستوفر شولز ابداع شد. کریستوفر شولز که به عنوان پدر ماشین تحریر شناخته میشود ، فردی است که اولین ماشین تایپ مدرن رو اختراع کرد.
اولین ماشین تایپ بر اساس حروف الفبا ساخته شده بود و هنگامی که یک دکمه فشرده میشد، توسط یک میله ی آهنی به ...
ادامه مطلب ...

ارایه اینترنت 1 گیگابیتی به کاربران خانگی آمریکا

پیش فرض ارایه اینترنت 1 گیگابیتی به کاربران خانگی آمریکا

ارایه اینترنت 1 گیگابیتی به کاربران خانگی آمریکا

امروز شرکت EBP اعلام کرد ارایه اینترنت با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه برای کاربران خانگی در آمریکا را آغاز کرده است. به این ترتیب کاربران اینترنت می توانند با سرعتی خارق العاده که ۲۰۰ برابر سریع تر از پرسرعت ترین خطوط اینترنت فعلی در امریکا است به اینترنت متصل شوند. ‏

به گزارش نارنجی از انگجت شروع سرویس دهی این خدمات از شهر Chattanooga و مناطق اطراف آن در ایالت تنسی آمریکا خواهد بود. این شرکت اعلام کرده امکان سرویس دهی به بیش از ۱۰۰ هزار کاربرخانگی و شرکت را با سرعت یک گیگابیت دارا است. تمام ساکنین مناطق شهری و روستایی ‪که در منطقه ای به وسعت ۱۵۰۰ کیلومترمربع از این شهر قرار دارند قادر به استفاده از این خدمت هستند‬. ‏

به گفته این شرکت این سرویس جدید که بر پایه فیبر نوری ارایه می شود، سبب شده کاربران اینترنت در آمریکا بتوانند ۱۰ سال نسبت به برنامه «کمسیون فدرال ارتباطات آمریکا» جهت دسترسی کاربران این کشور به اینترنت جلوتر باشند. بر طبق برنامه این کمسیون، تمام شهروندان این کشور تا سال 2020 بایستی به اینترنت 100 مگابیتی دسترسی داشته باشند. ‏

هرولد دپریست مدیرعامل شرکت EPB می گوید این اینترنت با قیمت 350 دلار در ماه به کاربران فروخته می شود و دسترسی به چنین سرعتی کاربران این سرویس را در خط مقدم برای پیشرفت سریع تر و همچنین خدمات ارتباطی، بهداشتی، آموزشی و توسعه صنعتی بهتر قرار می دهد. ‏

قابلیت جدید گوگل کاربران را ناراضی کرد

پیش فرض قابلیت جدید گوگل کاربران را ناراضی کرد

قابلیت جدید گوگل کاربران را ناراضی کرد
خبرگزاری فارس: به تازگی گوگل قابلیت تکمیل آنی کلیدواژه های کاربران و جستجو بر اساس آن را فعال کرده است، اما این امکانات به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامده است.


به گزارش فارس به نقل از تک وب این کاربران معتقدند که قابلیت یاد شده باعث اختلال در جستجوی آنان می شود و باید به آنان امکان داده شود تا این قابلیت را غیرفعال کنند، اما گوگل چنین گزینه ای را برای کاربران در نظر نگرفته است.
کاربران می گویند تکمیل سریع و خودکار کلماتی که آنان برای جستجو وارد می کنند، عملا باعث اختلال در فرایند جستجو و بر هم زدن تمرکز کاربران می شود و چندان مفید نیست.
گوگل در مقابل وجود این قابلیت را مفید دانسته و می گوید با این حال در مورد نظرات کاربران و دغدغه ها و نگرانی های آنان تحقیق خواهد کرد. این شرکت همچنین می گوید به زودی در این سرویس تغییراتی را اعمال خواهد کرد. البته برخی کاربران گوگل که از این پاسخ راضی نشده اند می گویند که قصد دارند موتور جستجوی پیش فرض خود را تغییر داده و از رقبای گوگل استفاده کنند.


زمان انتشار مایکروسافت ویندوز موبایل ۷ مشخص شد

 

زمان انتشار مایکروسافت ویندوز موبایل ۷ مشخص شد

 

 

 

مایکروسافت سیستم‌عامل جدید خود برای تلفن‌های همراه را به زودی وارد بازار می‌کند. نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت که Windows Phone 7 نام گرفته است قرار است طی برگزاری همایشی در تاریخ ۱۱ اکتبر به طور رسمی عرضه شود.

گفته می‌شود مایکروسافت در این گردهمایی علاوه بر جدیدترین نسخه سیستم‌عامل تلفن‌همراه، قصد دارد نرم‌افزار و یا سخت‌افزارهای دیگری را نیز به کاربران معرفی کند.

گفتنی است تاکنون زمان دقیق انتشار اولین گوشی که به این سیستم‌عامل مجهز خواهد بود و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت مشخص نشده است، با این وجود منابع آگاه از همکاری برخی از تولید‌کنندگان گوشی تلفن‌همراه نظیر شرکت LG، سامسونگ و HTC با مایکروسافت برای عرضه این سیستم‌عامل خبر می‌دهند. همچنین در این لیست نام شرکت‌های Dell و Asus نیز به چشم می‌خورد.

پیش از این مایکروسافت طی اطلاعیه‌ای علاوه بر شرکت‌های ذکر شده، شرکت‌های سونی‌اریکسون و توشیبا را نیز به عنوان تولید‌کنندگان تلفن‌همراهی که سیستم‌عامل Windows Phone 7 را روی گوشی‌های خود جای خواهند داد، معرفی کرده بود.

به گزارش همکاران سیستم، شرکت LG از نخستین شرکت‌هایی است که از سوی کمیسیون ارتباطات آمریکا موفق به اخذ اجازه نامه استفاده از این سیستم‌عامل روی گوشی‌های تلفن‌همراه شده است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که مایکروسافت روی این سیستم‌عامل جدید، امکانات فنی بیشتر با کارایی آسان‌تر نظیر پشتیبانی کامل از فناوری چند دستوری به همراه قابلیت کپی کردن و چسباندن آسان را قرار داده است.

برگزاری مراسم تشییع جنازه آیفون و بلک بری توسط کارمندان مایکروسا

 برگزاری مراسم تشییع جنازه آیفون و بلک بری توسط کارمندان مایکروسافت

 

مایکروسافت در آستانه عرضه سیستم عامل ویندوز فون ۷ مراسم سمبولیک تشییع جنازه آیفون و بلک بری را در محوطه این شرکت در ردموند واشنگتن برگزار نمود.

در این مراسم که با حضور دو خودروی نعش کش همراه بود تابوت های صوری آیفون و بلک بری توسط افراد ملبس به آرم ویندوز فون حمل می شد و عده نسبتاً زیادی از کارمندان مایکروسافت نیز در پشت تابوت ها به رژه پرداختند. سخنگوی مایکروسافت در این مورد اظهار نمود که این یک مراسم داخلی بوده است.

نکته جالب اینجاست که در این مراسم خبری از کفن و دفن اندروید وجود نداشت. شاید مایکروسافت هم پی برده که اگر اپل و RIM را هم از میدان به در کند نمی تواند از عهده گوگل برآید. البته طرفداران اپل و بلک بری هم می گویند: “شتر در خواب بیند پنبه دانه!”

به گزارش موبنا، قرار است نخستین گوشی های مجهز به ویندوز فون ۷ در مراسمی که در روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) در نیویورک برگزار می شود معرفی گردند.

در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده نمائید. 

ادامه مطلب ...

عرضه نسل جدید کتابخوان‌های سونی

پیش فرض عرضه نسل جدید کتابخوان‌های سونی

سونی در رقابت با آی‌پد اپل و کیندل آمازون، سه مدل جدید از کتابخوان الکترونیکی را که همگی دارای کنترل‌های صفحه لمسی هستند، رونمایی کرد.


این سه دستگاه که پاکت ادیشن، تاچ ادیشن و دیلی ادیشن نام دارند، در حال حاضر تنها در آمریکا موجود هستند و همگی دارای صفحه‌های نمایش eInk بهبود یافته با نمایشگر واضح‌تر و طراحی باریک‌تر هستند.
 
ادامه مطلب ...

فیس بوک وقت تلف کن ترین سایت آنلاین لقب گرفت

پیش فرض فیس بوک وقت تلف کن ترین سایت آنلاین لقب گرفت

فیس بوک وقت تلف کن ترین سایت آنلاین لقب گرفت


 

سایت فیس بوک امروز بیش از هر وب سایت دیگری وقت کاربران اینترنت را تلف می کند و از این لحاظ رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

سایت فیس بوک امروز بیش از هر وب سایت دیگری وقت کاربران اینترنت را تلف می کند و از این لحاظ رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
به گزارش فارس به نقل از وی تری، بر اساس بررسی های مؤسسه ComScore کاربران آمریکایی ۹.۹ درصد از زمان گشت و گذار خود در وب را به حضور در این وب سایت اختصاص داده اند که این رقم به معنای مجموعا ۴۱ میلیون دقیقه است.
کارشناسان معتقدند با توجه به مشکلات امنیتی متعدد، مشکلات مربوط به سیاست های فیس بوک در زمینه حریم شخصی و امکان سرقت آسان اطلاعات شخصی کاربران، افزایش استفاده از این سایت نگران کننده است و باید عموم مردم در مورد این مشکلات اطلاعات بیشتری کسب کنند.
پیش از این گوگل و یاهو همیشه رتبه های اول و دوم پرمراجعه ترین سایت های دنیا را در اختیار داشتند، اما حال فیس بوک گوگل را کنار زده و رتبه اول را از آن خود کرده است.
هم اکنون گوگل ۹.۶ و یاهو ۹.۱ درصد از زمان وبگردی کاربران را به خود اختصاص می دهند.

"آی- پاد" به سوی "آی- فن" شدن پیش می رود!

پیش فرض "آی- پاد" به سوی "آی- فن" شدن پیش می رود!

"آی- پاد" به سوی "آی- فن" شدن پیش می رود!


 
شرکت اپل مدل جدیدی از "آی- پاد" را معرفی کرد که از طریق سرویس تلفن از راه اینترنت (VoIP) این پخش کننده چندرسانه ای را به یک "آی- فن" نزدیک می کند.

شرکت اپل مدل جدیدی از "آی- پاد" را معرفی کرد که از طریق سرویس تلفن از راه اینترنت (VoIP) این پخش کننده چندرسانه ای را به یک "آی- فن" نزدیک می کند.
جدیدترین نسخه این دستگاه پخش کننده چندرسانه ای اپل در حال نزدیک شدن به یک تلفن همراه هوشمند است.
این "آی- پاد لمسی" جدید قادر است بین دو "آی- پاد لمسی" و یا بین یک "آی- پاد لمسی" و یک "آی- فن" تماس تلفنی- تصویری از راه اینترنت برقرار کند.
این "آی- پاد لمسی" جدید مجهز به یک دوربین پشتی، اتصال "وای- فای" به اینترنت و یک نرم افزار ویژه به نام "فیس تایم" است.
کاربر از طریق این سه عملکرد می تواند با سایر کاربران محصولات اپل تماس از راه اینترنت (VoIP) برقرار کند.
براساس گزارش macitynet، به این ترتیب "آی- پاد لمسی" جدید اپل به یک "آی- فن" اما بدون آنتن رادیویی موبایل و سیمکارت تبدیل شده است.

گوگل موتور جستجوی فوق سریع معرفی کرد

پیش فرض گوگل موتور جستجوی فوق سریع معرفی کرد

گوگل موتور جستجوی فوق سریع معرفی کرد


شرکت اینترنتی گوگل قصد دارد یک موتور جستجوی فوق سریع راه اندازی کند که لینکهای پیشنهادی را همزمان با فرد که مورد جستجو را تایپ می کند به نمایش می گذارد.
به گزارش شبکه ایران به به نقل از خبرگزاری فرانسه، گوگل پس از دو روز تغییر لوگو خود، این موتور جستجو را با نام گوگل اینستنت یا گوگل فوری معرفی کرد.
واحد مرکزی خبر نوشت: در این موتور جستجوی جدید، همزمان با اینکه کاربر مورد جستجو را در محل ویژه تایپ می کند نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود.
ماریسا مایر معاون بخش موتور جستجوی گوگل گفت گوگل اینستنت همزمان با تایپ مورد جستجو، نتایج جستجو را به نمایش می گذارد.
این موتور جستجو در حقیقت پیش بینی می کند کاربر چه عبارتی را جستجو خواهد کرد و نتایج آنرا ارائه می کند.
مایر در کنفرانسی خبری در موزه هنرهای سن فرانسیسکو گفت این موتور جستجو از روز چهارشنبه در امریکا ارائه شده است و در هفته های آینده در انگلیس ، فرانسه، آلمان، روسیه و سه کشور دیگر نیز ارائه خواهد شد

خطر سرقت اطلاعات کاربران در کافی‌نت‌ها

پیش فرض خطر سرقت اطلاعات کاربران در کافی‌نت‌ها

خطر سرقت اطلاعات کاربران در کافی‌نت‌ها با توجه به گسترش اینترنت و روی آوردن مراکز مختلف به خدمات الکترونیکی بسیاری از امور که قبلا بصورت سنتی انجام می‌شد در کافی نت ها از طریق اینترنت انجام می‌شود اما به نظر می رسد مقوله امنیت اطلاعات کاربران در این اماکن آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش مهر، کافی نت مکانی عمومی برای استفاده از اینترنت است که معمولاً به ازای ارائه خدمات اینترنتی از مشتریان مبلغی دریافت می‌کند. با وجود اینکه که سرعت اینترنت خانگی در حدی نیست که به کاربران اجازه دهد تا امور الکترونیکی خود را در منزل و با کامپیوتر شخصی به راحتی انجام دهند این کافی نت ها هستند که در این زمینه نیاز کاربران را با ارائه اینترنت پرسرعت برطرف می کنند.
با بروز تکنولوژیهایی چون بانکداری الکترونیکی و سایر خدمات امروزه دیگر اکثر نیازهای مردم از طریق اینترنت تامین می شود که این نیازها شامل انواع ثبت نامهای اینترنتی و پیگیری آنها، پرداخت پول، فیشهای آب و برق و تمامی نیازهای بانکی، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، کارنامه کنکور و انتخاب رشته و همچنین پیگیری امور خدماتی دولتی مانند کارت سوخت و امثال آن و همچنین انتخاب واحد و پرداخت شهریه دانشجویی بصورت آنلاین، دریافت نمرات و دیگر خدماتی که به اقتضای زمان موسسات، دانشگاهها و مراکز دولتی ارائه می کنند است.
ادامه مطلب ...

جدال مرورگرها بر سر سرعت

پیش فرض جدال مرورگرها بر سر سرعت




دو شرکت بزرگ مایکروسافت و اینتل برای بهبود سرعت نمایش تصاویر گرافیکی در نسخه جدید مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر همکاری می‌کنند.

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده است که نسخه بتای مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 را به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این در حالی است که رقابت بسیار سختی بین مرورگرهای متن‌باز نظیر کروم و فایرفاکس با اینترنت اکسپلورر به چشم می‌خورد.

گفتنی است طراحان مرورگرهای کروم و فایرفاکس در یک سو تمرکز خود را روی افزایش سرعت گرافیکی مرورگرهای خود قرار داده‌اند و از سوی دیگر مایکروسافت با همکاری اینتل قصد دارد امکان سرعت بالای اجرای تصاویر را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

شرکت تولید کننده تراشه اینتل نیز به منظور همکاری با مایکروسافت در جهت افزایش سرعت اجرای تصاویر گرافیکی در نسخه جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر قصد دارد تراشه جدیدی با قابلیت افزایش سرعت گرافیک رایانه که به صورت سیلیکونی طراحی شده است را در آینده نزدیک به بازار معرفی کند.

با این وجود آمارها نشان می‌دهد که همچنان 60 درصد از کاربران از اینترنت اکسپلورر و 23 درصد از فایرفاکس و 5/7 درصد از مرورگر کروم برای گشت و گذارهای اینترنتی خود استفاده می‌کنند.

قابلیت جدید اولویت بندی ایمیل ها در Gmail

پیش فرض قابلیت جدید اولویت بندی ایمیل ها در Gmail

اگر شما هم یکی از کاربران سرویس بزرگ ایمیل گوگل یا همان Gmail باشید، به تازگی با ورود به اکانت خود تغییراتی را در ظاهر و قابلیت دسترسی ایمیل ها مشاهده کردید. این قابلیت جدید که Priority Inbox (اینباکس اولویت بندی شده) نام دارد و فعلا در حالت Beta یا آزمایشی به سر می برد.

نکته : در صورتی که این قابلیت در اکانت شما فعال نیست، به بخش Settings یا تنظیمات ایمیل و بخش Priority Inbox بروید و آن را فعال کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
ادامه مطلب ...

ویروس جدید

پیش فرض ویروس جدید

ویروس جدیدی از طریق ایمیل ها ، کامپیوترهای شخصی دارای سیستم عامل ویندوز را به سرعت آلوده می کند.
این ویروس که از طریق ایمیل ارسال می شود حاوی لینکی به یک وب سایت ارایه دهنده فیلم ها و متن های پی دی اف است اما زمانی که کاربر بر روی این لینک کلیک می کند کار نصب ویروس بر روی رایانه آغاز می شود.

تاکنون تعداد زیادی از رایانه های سازمان های فضایی ناسا و شرکت های بزرگی مانند کوکاکولا به این ویروس آلوده شده است.

یک کارشناس درجه خطر این ویروس را متوسط ذکر کرد ولی توضیح داد : مشکل وقتی حاد می شود که این ویروس ، همه آنتی ویرورس ها و نرم افزارهای امنیتی رایانه ها را از کار می اندازد و محیط کامپیوتر را به طور کامل آلوده و شروه به تولید هرزنامه می کند.
منبع:شبکه ی خبر