اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

اخباردنیایی فناوری و کامپیوتر

اخبار و اطلاعات جدید فناوری و کامپیوتر

مروری بر درایو پشتیبان خارجی لایف‌استودیو پلاس LifeStudio Plus 5

مروری بر درایو پشتیبان خارجی لایف‌استودیو پلاس LifeStudio Plus 500 گیگابایتی هیتاچی

انجام یک کار خوب، بهتر از انجام چندین کار ناقص است.

آیا هیچ وقت این اصطلاح را شنیدید که ” یک کار انجام بده، ولی خوب انجام بده” مطمئناً کمپانی هیتاچی این ضرب‌المثل را شنیده است.  این کمپانی این توصیه را به خوبی دریافته ، آن را سبک سنگین کرد، ولی در نهایت آن را به گوشه‌ای پرت کرد! و یک درایو پشتیبان خارجی را به همراه مجموعه‌ای از برنامه‌های رسانه‌ای(media suite) به بازار عرضه کرده است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. اگر چه ممکن است تعدادی از آنها جذاب باشند، اما هیچ کدام از آنها کاملاً خوب نیستند. درایو پشتیبان لایف‌استودیو پلاس  هیتاچی یک درایو پشتیبان خارجی با ظاهری جذاب، یک کلید USB زیبا، و مجموعه نرم‌افزارهای یکپارچه سنگین و زمخت است.

سخت‌افزار این درایو پشتیبان، به خودی خود، جذاب است و تا حدی طراحی نمایشی و دوستانه دارد. این وسیله شامل یک جایگاه اتصال ورودی-خروجی سیاه(یا سفید) رنگ است که دربردارنده یک درایو خارجی قابل حرکت ۲٫۵ اینچی است  
...
ادامه مطلب ...

آدرس‌های اینترنتی در ماه ژانویه به پایان می‌رسد

آدرس‌های اینترنتی در ماه ژانویه به پایان می‌رسد

 ایسنا- کارشناسان هشدار دادند ذخیره آدرس‌های اینترنتی قابل دسترس در ماه ژانویه در جهان به پایان می‌رسد.
سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌های اینترنتی (ICANN) آدرس‌های اینترنتی را در بین پنج سازمان منطقه‌ای در سراسر جهان توزیع می‌کند.

انرستو ماجو، مدیر ارتباطات ثبت آدرس‌های اینترنتی برای آمریکا و منطقه کارائیب، اظهار کرد: ذخیره آدرس‌های اینترنتی موجود، در ماه ژانویه به پایان می‌رسد.
وی به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ هفته گذشته چهار بلوک از آدرس‌های اینترنتی به پایان رسید؛ ما تنها دارای پنج بلوک از آدرس‌های اینترنتی هستیم و تصمیم گرفته شده تا این پنج بلوک میان پنج سازمان منطقه‌یی در جهان تقسیم شود.
البته او خاطرنشان کرد: شرایط نگران‌کننده نیست زیرا یک پروتکل جدید اینترنتی میلیاردهای آدرس جدید اینترنتی را ایجاد خواهد کرد.
کارشناسان اظهار کردند:‌ پروتکل اینترنتی نسخه چهار (IPV4) نزدیک به چهار میلیارد آدرس اینترنتی ایجاد کرده بود که هم اکنون تمامی این آدرس‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
پروتکل جانشین به نام IPv6 به زودی امکان ثبت‌نام میلیاردها آدرس جدید اینترنتی را فراهم می‌کند.

اصلی‌ترین منبع درآمد ویکی‌لیکس از دست رفت

اصلی‌ترین منبع درآمد ویکی‌لیکس از دست رفت

ایسنا- ویکی‌لیکس اصلی‌ترین منبع درآمد خود را از دست داد زیرا شرکت پیپال که ارائه‌کننده سرویس پرداخت آنلاین است، حساب خود را برای جمع‌آوری کمک به ویکی‌لیکس مسدود و اعلام کرد:‌ این سایت افشاگر در حال انجام اقدامات غیرقانونی است.
مسدود شدن حساب جمع‌آوری کمک مالی برای سایت افشاگر ویکی‌لیکس در حالی انجام می‌شود که این سایت تحت فشارهای دولت آمریکا از سرورهای آمازون در این کشور خارج شد و دولت‌های خارجی نیز به هکرها هم‌چنان به آن فشار می‌آورند.
چند روز پیش سایت ویکی‌لیکس صدها هزار سند محرمانه درباره سیاست خارجی آمریکا و سایر کشورهای خارجی منتشر کرد که باعث اعصبانیت مقام‌های دولتی آمریکا و این کشورها شد.
این اسناد هم‌چنین باعث شد سازما‌ن‌های تجاری اینترنتی مرتبط با پیپال نیز تحت سوءظن و بررسی قرار گیرند. کمک مالی به سایت ویکی‌لیکس از طریق اینترنت از امروز ممکن نیست و هر فردی که تلاش کند به این سایت کمک کند، با این پیام روبه‌رو می‌شود:‌ "دریافت‌کننده قادر در شرایط فعلی قادر به دریافت پول نیست".
پیپال اعلام کرد که ‌مسدود شدن حساب ویکی‌لیکس به خاطر نقض قوانین اینترنتی است؛ ما از وب‌سایت‌هایی که به انجام اقدامات غیرقانونی می‌پردازند، حمایت نمی‌کنیم.

مایکروسافت: گوگل ۲۰ سال از ما عقب تر است

مایکروسافت: گوگل ۲۰ سال از ما عقب تر است

یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت بر این باور است که شرکت گوگل در سرمایه‌گذاری‌های اخیر خود شکست خورده و تازه شبیه مایکروسافت ۲۰ سال پیش شده است.

به نقل از فارنت، شرکت گوگل به سختی تلاش می‌کند تا بتواند شرکت‌ها و دولت‌ها را به محاسبات و نرم افزارهای ابری خود همراه سازد اما مایکروسافت دارای گزینه‌های بهتر و قابل اعتمادتری است و در حال حاضر نیز نرم‌افزار “آفیس ۳۶۵″ را ارائه کرده است

بنا بر گزارش شبکه ایران، وی افزود:”به نظر من آنها شکست خورده‌اند و نتایج نشان می‌دهد که آنها در محاسبات ابری موفق نبوده و مشتریانی که به سوی گوگل رفته‌اند دوباره به سوی مایکروسافت بازگشته‌اند.”

این در حالی است که شرکت گوگل در هفته جاری اعلام کرد که موفق به پایه‌گذاری بخش خدمات عمومی مدیریت اموال دولت آمریکا بر مبنای محاسبات ابری به صورت کامل شده و هر ۱۵ هزار کارمند این اداره در حال کار با نرم‌افزارهای شرکت گوگل هستند.

اخیرا شرکت گوگل در یک اقامه دعوی که در دادگاه های آمریکا مطرح کرد، تایکد کرد که مایکروسافت با نفوذ و اعمال قدرت مافیایی در ادارات آمریکا ،مدیران و کارکنان را ملزم به استفاده از نرم‌افزارهای شرکت مایکروسافت کرده است.

اورستی ها نگران اینترنت نباشند!

اورستی ها نگران اینترنت نباشند!

امروز با پیشرفت علم وفناوری دغدغه ی مردم دسترسی به اینترنت درتمام نقاط کره ی زمین است.
یک شرکت مخابراتی سوئدی اخیراً به پهنای باند 3 گیگابایت را در بام جهان یعنی درنواحی اورست ونیال راه انداز ی کرده است.



این ایستگاه مخابراتی 3گیگاباتی در ارتفاع 5200 متری قرار دارد که انرژی خود را از طریق سلول های خورشیدی تأمین میکند. این شرکت سوئدی تأکید کرده است که مردم ساکن دراین نواحی با سرعتی قابل قبول به فایل هی تصویری خود در قیس بوک دسترسی پیدا کنند.
لطفاً مقایسه نکنید: بد نیست که بدانیدکه این شرکت دراین منطقه دسترسی به اینترنت با سرعت 5-4 MBPS را فراهم کرده است. مردم 14 شهر دراین منطقه دسترسی به این اینترنت پر سرعت دارند.

معرفی بزرگترین حملات سایبری جهان

معرفی بزرگترین حملات سایبری جهان

متخصصان امور امنیت رایانه ای در جهان با بررسی پنج نمونه از بزرگترین و جدیدترین حملات سایبری در کشورهای مختلف، کرم استاکس نت را که به شکلی گسترده قصد تحت تاثیر قرار دادن ایران را داشت یکی از پیچیده ترین حملات سایبری جهان می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ما در جهان سایبری زندگی می کنیم، از بانکداری گرفته تا ارتباطات و یا خرید، تقریبا تمامی فعالیتهای روزانه بشر به سوی اینترنت گرایش یافته است، متاسفانه هرچه بشر بیشتر بر تکنولوژی تکیه می کند بیشتر در معرض خطر حملات سایبری قرار می گیرد.
...
ادامه مطلب ...

باطری لرزان هنگام حرکت انرژی تولید میکند

باطری لرزان هنگام حرکت انرژی تولید میکند


محققین ژاپنی یک باطری کوچک ساخته اند که انرژی خودش را از طریق انرژی جنبشی تامین می کند. این باطری نسبت به تمام مدل های مشابه بهتر بوده و قادر است ۲۲ میلی وات انرژی تولید کند که نسبت به مدل های مشابه ۲۰ برابر بهتر عمل می کند. ‏
...
ادامه مطلب ...

دسته گل جدید نقشه‌خوان گوگل

دسته گل جدید نقشه‌خوان گوگل




ایتنا - سرویس نقشه‌خوان گوگل موسوم به گوگل مپس که ارائه‌کننده نقشه‌هایی از مناطق مختلف کره زمین است، در اشتباهی دیگر، یک شهر اردن را به عنوان بخشی از خاک اسرائیل معرفی کرد.


یک اشتباه در نقشه‌های جغرافیایی سرویس گوگل مپس باعث شد شهر باستانی پترا در اردن، به عنوان بخشی از خاک اسرائیل قلمداد شود.
ادامه مطلب ...

نرم افزار پخش اسکینی پلیر چسب زخمی بر روی بدن

پیش فرض نرم افزار پخش اسکینی پلیر چسب زخمی بر روی بدن

نرم افزار پخش Skinny Player یک جورایی من را به یاد کمپین موزیک O+ می اندازد که در آنجا بسته تبلیغاتی اش یک آهنگ را در رسانه های گوناگون پخش می کرد. امکانی که Skinny Player فراهم می کند ارائه یک فضای آلبوم بر روی یک وسیله چسب زخم مانند قابل حمل است. این اجراگر خودنگهدار دارای یک دکمه پخش/توقف و بلندگوهای انعطاف پذیر است. گرچه من خیلی از کیفیت صدای بلندگوی آن اطمینان ندارم، ولی این ایده ارزش پیگیری را دارد. کاربرد آن برای موارد تمرین یا جاهایی است که می خواهید دستتان آزاد باشد ولی موزیک مورد علاقه تان را نیز به همراه داشته باشد.

نکته بی نظیر درباره این ابزار این است که در صدد است تا از گرمای بدن شما برای تامین انرژی دستگاه استفاده کند. اکنون باید دید که آیا چنین چیزی واقعیت دارد یا تخیلی است.

طراح: Chih-Wei Wang  و  Shou-His Fu

منبع: yankodesign

ادامه مطلب ...

نت‌بوکی با قلاف تمام فلزی

نت‌بوکی با قلاف تمام فلزی

ایتنا- اسوس که نت‌بوک‌های خود را EeePC نامگذاری کرده به تازگی یکی از جدیدترین و آخرین مدل‌های این خانواده را با نام 1018P روانه بازار کرده است.

اسوس برای اینEeePC دو مدل جدید و بسیار کم‌مصرف از پردازنده‌های ATOM یعنی N455 و N475 را درنظر گرفته است که کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند به صورت اختیاری یکی از آنها را انتخاب کند. دو گیگابایت حافظه DDR3 و هارددیسک‌های انتخابی 250 و 320 گیگابایتی از دیگر امکانات این محصول است.

... ادامه مطلب ...

مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند

مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند

 در بازار لپ‌تاپ برندهای مختلفی وجود دارند که هر کدام بسته به سیاست‌های خاص کارخانه تولیدکننده در برهه‌های مختلف زمانی، مدل‌های جدید را جایگزین مدل‌های قدیمی کرده و به این ترتیب در صدد ادامه حیات در این بازار پر تنوع هستند.

بر اساس اعلام کارشناسان بازار، روند عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ بین برندهای مختلف بر اساس سیاست‌های خاص آن شرکت متفاوت است، ولی به طور متوسط تولیدکنندگان لپ‌تاپ که یک کالای پر مخاطب است هر سه ماه یک بار تغییراتی در مدل‌های تولیدی ایجاد می‌کنند. اما این تغییرات هم متفاوت است و نمی‌توان گفت، هر نوع تغییر در قابلیت‌های لپ‌تاپ به معنی عرضه مدل جدید به بازار است.

....
ادامه مطلب ...

لپ‌تاپ جدید ایسر با دو صفحه نمایش به بازار آمد

محصول جدید ایسر به نام آی‌کانیا محصولی است که نظر افرادی را که برای خرید یک لپ‌تاپ و یک لوح یارانه‌یی دودل هستند، تامین می‌کند.
به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت ایسر اعلام کرد که محصول جدیدش به نام آی‌کانیا یک لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش است.
آی‌کانیا دارای دو صفحه نمایش 14 اینچی است که یکی از این صفحه‌ها در جای صفحه کلید قرار دارد و یک صفحه کلید مجازی را به شما ارائه می‌کند.
این لپ‌تاپ دارای هارد 750 گیگابایتی است و برنامه‌ی ویندوز 7 پرمیوم برروی آن نصب شده است. این لپ‌تاپ همچنین دارای دو پورت یو اس پی 2/0 و یک پورت یو اس پی 3/0 است

بیش‌ترین میزان جریمه برای دزدی نرم‌افزاری در جهان تعیین شد

یک دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیای آمریکا، غول نرم‌افزاری "سپ" را به اتهام دانلود غیرقانونی نرم‌افزارهای شرکت اوراکل 1.3 میلیارد دلار جریمه کرد.
به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت اوراکل با استقبال از این حکم اعلام کرد: ‌این بیش‌ترین میزان جریمه برای دزدی نرم‌افزاری در جهان است.
سفرا کاتز - مدیر عامل شرکت اوراکل - اظهار کرد: بیش از سه سال است که شرکت سپ هزاران کپی از نرم‌افزارهای اوراکل را دزدیده و سپس آن‌ها را به مشتریان اوراکل به طور مجدد فروخته است.
وی افزود:‌ شرکت سپ پس از دزدی نرم‌افزارهای اوراکل علاوه بر فروش مجددشان خدمات مربوط به آن‌ها را نیز به مشتریان اوراکل فروخته است.
کاتز خاطر نشان کرد:‌ شرکت سپ به گناه خود اعتراف کرده و مسوولیت این دزدی نرم‌افزاری را پیش از آغاز دادگاه برعهده گرفته است.
دادگاه فدرال کالیفرنیا هم اعلام کرد: ارشدترین مقام اجرایی شرکت سپ از فعالیت‌های غیرقانونی زیرمجموعه خود از ابتدا آگاه بوده است.
اوراکل در سال 2007 از شرکت سپ به خاطر فعالیت‌های غیرمعمولی دانلود در وب سایت ارتباط با مشتریان خود شکایت کرد.

اینترنت رایگان در اتوبوس‌هاى مادرید

اینترنت رایگان در اتوبوس‌هاى مادرید

حیات نو - امکان استفاده از اینترنت در اتوبوس با کمک اتصالا‌ت بی‌سیم «وای‌ فای» رایگان برای اولین بار در دنیا از ژوئن 2008 به شهروندان مادرید اسپانیا عرضه می‌شود.شهروندان مادرید اسپانیا برای اولین بار در دنیا می‌توانند با استفاده از شبکه اتصالا‌ت بی‌سیم «وای‌ فای» رایگان در اتوبوس به جست‌وجو در اینترنت بپردازند.شرکت اتوبوسرانی پایتخت اسپانیا(Emt) همه ساله نیم میلیارد مسافر را با هزینه 3 میلیون یورو و با استفاده از حدود هزار و 500 دستگاه اتوبوس در 209 خط جابجا می‌کند.
انقلا‌ب فناوری برتر (های‌تک) این امکان را به مسافران اتوبوس‌های مادرید می‌دهد که بدون خرج کردن حتی یک سنت از راه اینترنت بی‌سیم و با کمک رایانه جیبی، تلفن همراه و رایانه همراه ایمیل ارسال و دریافت کنند، از سایت‌های مورد نظر خود بازدید کنند و با کمک سیستم تلفن از راه اینترنت شرکت «اسکایپ» با تمام دنیا مکالمه تلفنی داشته باشند.
در این خصوص دیگو گارسیا سخنگویEmt اظهار کرد: «نصب سرویس آنلا‌ین بی‌سیم روی اولین اتوبو‌س‌های مادرید بین دو ماه آینده آغاز می‌شود و تا سال 2010 تمام مراحل آن روی تمام خطوط اتوبوسرانی مادرید به اتمام می‌رسد.
در این طرح هر اتوبوس به یک Hot Point (نقطه محرک) و تراشه‌ای که در ایستگاه و یا در اتوبوس نصب شده است، مجهز خواهد شد.
این ابزارها سیگنال «وای‌‌فای» را تقویت می‌کنند.
همچنین اتوبوس دارای یک سیستم فرستنده داده‌های بی‌سیم از راه امواج رادیویی خواهد شد.

تراشه 16 هسته‌ای ای‌ام‌دی در راه است

تراشه 16 هسته‌ای ای‌ام‌دی در راه است

خبرگزاری فارس: شرکت Advanced Micro Devices از ساخت تراشه جدید خود برای سرورها با از 16 هسته خبر داده که بر این اساس، تراشه تعداد هسته‌های این محصول نسبت به نسخه کنونی آن تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت AMD طی کنفرانس مطبوعاتی که از طریق اینترنت پخش می‌شد اعلام کرد، این تراشه که هم‌اکنون با نام Interlagos شناخته می‌شود و پردازنده آن بین 12 تا 16 عدد هسته خواهد داشت، سال 2011 به بازار عرضه می‌شود
گفته می‌شود که فناوری به کار رفته در Interlagos بر اساس تراشه 12 هسته‌ای Magny-Cours که قرار است شرکت AMD آن را در سه ماهه نخست 2010 وارد بازار کند، تولید شده است.
افزایش تعداد هسته‌های پردازنده روشی است که شرکت AMD آن را برای افزایش قابلیت اجرایی تراشه خود و همچنین کاهش مصرف انرژی در آن به کار می‌برد. علاوه بر این، افزودن تعداد بیشتری هسته فعالیت‌های خارجی سرور را بیشتر فشرده می‌کند که این مسئله باعث می‌شود تا یک سرور به تعداد کمتری پایگاه داده نیاز داشته باشد.
به گفته "پت پاتلا " مدیر مرکز پلتفورم سرور در شرکت AMD،‌ این جریان باعث خواهد شد تا نیاز برای خرید سخت‌افزارهای جدید و همچنین هزینه‌های مربوط به تامین انرژی کاهش یابد.
تراشه‌های 16 هسته‌ای با 2 تا 4 سوکت برای سرورها عرضه می‌شوند و بر این اساس،‌ در بیشترین حالت ممکن یک سرور می‌تواند 64 هسته در آن واحد داشته باشد. این محصول بخشی از سری تراشه‌های Opteron 6000 محسوب می‌شود که به گفته AMD، احتمالاً قرار است که آن‌ها در سرورهای پایگاه‌های داده مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از فن‌آوری جدید خنک‌کننده‌ی اینتل در لپ‌تاپ دل

شرکت دل‌ اعلام کرد لپ‌تاپ جدید ساخت این شرکت دارای یک فن‌آوری خنک‌کننده‌ی جدید است که در آن هوای خارج به داخل لپ‌تاپ کشیده می‌شود و سپس از آن خارج می‌شود.
به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت دل اعلام کرد: فن‌آوری جدید خنک‌کننده در لپ‌تاپ ووسترو v130 باعث می‌شود این دستگاه کم صداتر و خنک‌تر باشد.
این دستگاه نخستین لپ‌تاپی است که از فن‌آوری خنک‌کننده هایپر باریک اینتل استفاده می‌کند؛ در این فن‌آوری فن‌های خنک‌کننده هوای خنک خارج را به داخل لپ‌تاپ می‌کشند و سپس هوای گرم از داخل لپ‌تاپ به بیرون خارج می‌شود.
هوای خنک بیرون پس از برخورد با اجزای تشکیل دهنده لپ‌تاپ مانند cpu آن‌ها را خنک می‌کند و سپس از سمت راست خارج می‌شود؛ این سامانه به فن‌ها اجازه می‌دهد با سرعت پایین‌تری کار کند و در نتیجه لپ‌تاپ کم صداتر می‌شود.
راجیو مونگیا، یکی از مهندسان شرکت اینتل، اظهار کرد که با استفاده از هوای سرد بیرون و تماس مستقیم آن‌ها با اجزای رایانه شاهد خنک‌کنندگی بیش‌تری خواهیم بود

به روز رسانی عمده، ویژگیهای جدید و ثبات ارتقا یافته برای “دیگسبی

به روز رسانی عمده، ویژگیهای جدید و ثبات ارتقا یافته برای “دیگسبی”


دیگسبی (Digsby)، کلاینت محبوب جامع پیامرسانی فوری، امروز به روز رسانی شد و چندین ویژگی جدید کلیدی به این نرم افزار افزوده شده است.
دیگسبی اکنون افزون بر پروتکلهای معمول پیامرسانی فوری (IM) مانند MSN، Gtalk، AIM و … از بسیاری از پلتفورمهای شبکه های اجتماعی نیز پشتیبانی می کند. کاربران اینک قادرند از طریق پنلهای اختصاصی وضعیت Twitter ، Facebook ، LinkedIn و MySpace را زیر نظر داشته باشند و از طریق بخش نوسازی شده Accounts در اولویتهای Digsby به افزودن اکانت برای خود بپردازند.... 
ادامه مطلب ...

اینترنت پرسرعت در راه عربستان

اینترنت پرسرعت در راه عربستان

خبرگزاری فارس: سعودی تله‌کام بزرگترین شرکت مخابراتی فعال در عربستان سعودی قراردادی را با یک شرکت مخابراتی فرانسوی منعقد کرده تا شبکه اینترنت پرسرعت را در این کشور توسعه دهد.
به گزارش فارس به نقل از البوابه، بر اساس قرارداد منعقد شده میان دو طرف Alcatel-Lucent سرویسی موسوم به Services Access Manager (ISAM) را در عربستان فعال خواهد کرد که به اپراتور سعودی امکان می دهد خدمات متنوعی را بر بستر اینترنت ارائه دهد.
از جمله این سرویس ها می توان به خدمات چندرسانه ای مانند سرویس های دیتا، IPTV، VoIP ، بازی های آنلاین اشاره کرد.
طرف فرانسوی همچنین در زمینه طراحی شبکه، نصب و راه اندازی آن و همچنین آزمایش و ارائه خدمات پس از فروش نیز به طرف سعودی خدمات لازم را ارائه خواهد کرد.
سعودی تله کام اولین شرکت مخابراتی عربستان است که مدتها به صورت دولتی اداره می شد و حدود یک دهه پیش خصوصی شد.
عربستان با توجه به شرایط جغرافیایی و بیابانی و دور افتاده بودن بسیاری از نقاطش برای ارائه خدمات پیشرفته مخابراتی و ارتباطی با مشکلاتی روبروست.

کوچک‌ترین گیرنده بی‌سیم Wi-Fi جهان ساخته شد

کوچک‌ترین گیرنده بی‌سیم Wi-Fi جهان ساخته شد

شرکت Mvix Nubbin از ساخت دستگاه دیجیتالی جدیدی خبر داده است که می‌تواند کوچک‌ترین گیرنده شبکه بی‌سیم Wi-Fi در جهان محسوب شود.
این آداپتور جدید که در سری محصولات بی‌سیم Wireless-N طبقه‌بندی می‌شود، قادر است تمامی نت‌بوک‌ها، نوت‌بوک‌ها، رایانه‌های شخصی رومیزی و دیگری دستگاه‌های الکترونیکی را به شبکه بی‌سیم Wi-Fi متصل کند و امکان اتصال به اینترنت بی‌سیم را تحت هر شرایطی برای کاربران فراهم آورد.
طول کوچک‌ترین گیرنده شبکه بی‌سیم Wi-Fi تنها 8/1 سانتی‌متر است و از طریق ورودی USB به دستگاه‌های دیجیتالی و الکترونیکی مختلف، متصل می‌شود.
این دستگاه قادر است نسبت به دیگر گیرنده‌های Wi-Fi اینترنت بی‌سیم را با سرعت بیشتری در اختیار کاربران بگذارد.
شرکت Mvix Nubbin اعلام کرده است که این گیرنده دیجیتالی Wi-Fi از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت 39 دلار وارد بازار می‌شود.

فیس‌بوک یک انتخاب یا اجبار؟

فیس‌بوک یک انتخاب یا اجبار؟

 

 

ایتنا - شاید زمانی دلمان برای حضور فیزیکی در مدرسه و دانشگاه تنگ شود و یا حسرت در آغوش گرفتن عزیزانمان را بکشیم زیرا که فیس‌بوک می‌تازد!


فیس‌بوک یک انتخاب یا اجبار؟
کیانوش مرادیان
شاید شش سال پیش هیچ کس گمان نمی‌کرد که یک وب سایت ساده که تنها برای به اشتراک گذاردن اطلاعات چند نفر دوست و محصل کالج ایجاد شده بود به جایی برسد که بیش از پانصد میلیون کاربر داشته باشد.
دقیقا در اینجاست که نبوغ و عطش مارک زوکربرگ و همکاری و پشتکار دوستان وی به نام های ادواردو ، داستین و کریس به یاری او شتافته تا این وب سایت را رقیبی جدی برای شرکت های بزرگ و قدیمی چون یاهو و گوگل گرداند.
محبوبیت و تاثیرگذاری این وب سایت اجتماعی عرصه را بر رقبا تنگ کرده و آنها را وادار به اتخاذ سیاست‌های همکاری با فیس‌بوک و یا مبارزه و رقابت با آن نموده است.

...

ادامه مطلب ...

94 درصد معتادان اینترنتی افسرده هستند

94 درصد معتادان اینترنتی افسرده هستند 
 



ایتنا - امروزه ثابت شده است استفاده طولانی مدت از اینترنت، تاثیرات مخربی بر روح و روان افراد برجای می‌گذارد.





هرچند لفظ اعتیاد بیشتر تداعی‌گر اعتیادهای سنتی نظیر اعتیاد به الکل، مواد مخدر و قمار است ولی در چند سال اخیر، اعتیاد به اینترنت رفته رفته با وجه جدیدی روبرو شده است.

در واقع گسترش رایانه‌های شخصی از یک‌سو و افزایش و سهولت اتصال به اینترنت در منزل و محل کار از سوی دیگر، به ظهور معظلی به نام اعتیاد اینترنتی منجر شده است.

این در حالی است که همچون دیگر اعتیادها، این نوع اعتیاد نیز باعث منزوی شدن فرد از خانواده و اطرافیانش شده و می‌تواند به تخریب سلامت، روابط و احساسات شخص معتاد منجر گردد.

به گزارش ایتنا به نقل از اخبار مصر، پژوهش جدیدی که توسط گروهی از روانشناسان دانشگاه لیدز انگلیس صورت گرفته نشان می‌دهد آن دسته از کاربرانی که مدت زمان طولانی از اینترنت استفاده می‌کنند، بیش از کسانی که وقت کمتری به وبگردی اختصاص می‌دهند، به افسردگی و احساس یاس و دلسردی مبتلا می‌شوند.


depression002.jpg


در این پژوهش خاطرنشان شده است که صرف وقت بسیار در اینترنت باعث می‌شود کاربر به جای تعاملات اجتماعی در زندگی واقعی، به اتاق‌های گپ‌زنی (چت) و شبکه‌های اجتماعی روی آورد.

این تحقیق در نشریه Psychological Sciences منتشر شده است، و در آن تاکید گشته که استفاده طولانی مدت از اینترنت ممکن است در نهایت به اعتیاد منجر شده و تاثیرات بسیار زیانباری بر سلامت روانی فرد بر جای گذارد

ایسر نت‌بوک‌های نشاط‌آور عرضه کرد

ایسر نت‌بوک‌های نشاط‌آور عرضه کرد

 

ایتنا- شرکت Acer به تازگی سری جدید نت‌بوک‌های خود را تحت عنوان سری شاد (Aspire One Happy) معرفی کرد.


در محصولات این سری سعی شده است از رنگ‌های شاد و روحیه‌بخش مانند آبی، ارغوانی، صورتی و سبز خوش رنگ استفاده شود. شرکت سازنده دلیل استفاده از این رنگ‌ها را استفاده از قدرت رنگ‌ها جهت القای حس شادی و آرامش به کاربران عنوان کرده است.

Acer برای محصولات این سری دو سیستم عامل در نظر گرفته است. سیستم عامل آندروید برای بوت شدن سریع و دسترسی به اطلاعات آنلاین و سیستم عامل ویندوز7 برای انجام سایر کارها که برای تغییر سیستم عامل از اندروید به ویندوز نیازی به راه‌اندازی مجدد سیستم نیست.

باتری این مدل نیز بسیار قدرتمند است و می‌تواند با یکبار شارژ کامل انرژی مورد نیاز جهت 8 ساعت کار مداوم دستگاه را تامین کند. اما مهمترین قابلیت و مشخصه این محصولات که در آینده‌ای نزدیک توسط سازگار عرضه می‌شود، توان بالای ارتباطی آنهاست.

این محصولات قابلیت اتصال به شبکه‌های با سیم و بی‌سیم محلی (LAN)، بلوتوث و سیم کارت‌های نسل سوم (3G) را دارد. این محصولات 10.1 اینچی بسیار زیبا و باریک طراحی شده‌اند و تنها 24 میلی‌متر ضخامت دارند.

وزن این مدل‌ها نیز به همراه باتری 6 سلولی تنها 1.25 کیلوگرم است. نمایشگر این محصولات نیز از انواع LED با ضریب تصویر 16:9 در نظر گرفته شده است. از سایر مشخصات این مدل‌ها نیز می‌توان به پردازنده تک هسته‌ای اتم N450 و یا دو هسته‌ای اتم N550 و 2 گیگابایت حافظه اشاره کرد.

همچنین در این مدل‌ها هارددیسک با ظرفیت حداکثر 250 گیگابایت و موتور گر افیکی مجتمع اینتل استفاده شده است.

گیگابایت به سوی پل شنی خیز برداشت

گیگابایت به سوی پل شنی خیز برداشت

 

ایتنا- گیگابایت، شرکت پیشرو و تولید کننده شاخص دنیای مادربرد و کارت گرافیک، نسل جدید مادربردهای خود با بهره‌مندی از معماری جدید Sandy Bridge اینتل و چیپست‌های P67و H67 را رونمایی و عرضه کرد.


مادربردهای نسل جدید گیگابایت که برای اولین بار با PCB های مشکی رنگ و ظاهری متفاوت تولید می‌شوند از سوکت جدید LGA 1155 بهره می‌برند و از نسل جدید تراشه‌های Core i3, i5 و Core i7 اینتل پشتیبانی می‌کنند.

گیگابایت در نسل اول سری جدید مادربردهای خود 5 مدل را معرفی نموده است. چهار مادربرد P67A-UD7، P67A-UD5، P67A-UD4و P67A-UD3P که بر اساس چیپست P67 تولید شده‌اند و H67A-UD3H که مادربردی بهره‌مند از چیپست H67 است.

این مدل‌ها علاوه بر پشتیبانی کامل از تراشه‌های نسل جدید 1155 اینتل و حافظه‌های DDR3، از درگاه‌های USB 3.0و SATA 3 بهره می‌برند. گیگابایت در تولید این مادربردهای از PCBهای مشکلی رنگ دو اونس مس با دو برابر ضخامت بیشتر لایه‌های عایقی استفاده کرده است و با بهره از سینک‌های خنک کننده مشکی و طلایی رنگ ظاهری متفاوت به آنها بخشیده است.

مادربردهای نسل جدید گیگابایت از فناوری‌های انحصاری نظیر مدار تغذیه 24 فاز بهره می‌برند. مدل P67A-UD7 که پیشرفته‌ترین در این نسل به حساب می‌آید، از سه شکاف PCI-Express 2.0 و درگاه‌های USB Power 3x بهره می‌برد.

گیگابایت همچنین قول امکاناتی خاص و تفاوت برای اورکلاکرها را داده است و همچنین مدلی محرمانه از سری P67 که قرار است بصورت اختصاصی برای اورکلاکرها تولید شود و هنوز نام آن مشخص نیست. این مادربردها به زودی در بازار داخلی توزیع خواهند شدو در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

خیز اپرا برای حضور قدرتمند در بازار تجهیزات موبایل

خیز اپرا برای حضور قدرتمند در بازار تجهیزات موبایل





ایتنا- شرکت نروژی اپرا قصد دارد حضور خود را در بازار تجهیزات وبگردی از طریق موبایل گسترش دهد.







مرور وب از طریق تجهیزات موبایل، عرصه نبرد آتی تولیدکنندگان مرورگرهای اینترنتی خواهد بود.

این مطلب را جان وون تچنر (Jon von Tetzchner) بنیانگذار شرکت اپرا اعلام کرد.

به گزارش مشورت به نقل از وی­تری، اپرا مینی برای آیفون، توانسته است با ثبت بیش از یک میلیون دانلود در نخستین روز عرضه در کارنامه خود، به عنوان یک شاهکار و موفقیت خودنمایی کند.

کاربران با مراجعه به سایت اپرا می­توانند اپرا مینی 5 را برای تلفن­های هوشمند آیفون اپل، به طور رایگان دانلود کنند.

توانایی اپرا در فشرده­سازی داده­ها به میزان 90 درصد، محبوبیت گسترده­ای برای این مرورگر خوش‌دست به ارمغان آورده است.
این قابلیت باعث می­شود مرور وب، پنج بار سریع­تر صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش هرچند اپرا قصد ندارد به طور خاص وارد بازارهای تجاری شود ولی بنا به گفته مدیر این شرکت نروژی، مرورگر ساخت آنها می­تواند برای مقاصد تجاری و شخصی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اپرا همچنین به منظور وارد کردن مرورگر خود در تلویزیون­های آینده و توسعه سرویس­های خود، قراردادهایی با فیلیپس، توشیبا و سونی منعقد کرده است.

تیم شفرد، یکی از محققان شرکت پژوهشی کانالیس می­گوید: مردم همیشه به دنبال سرویس­هایی هستند که به طور پیش­فرض ارائه نمی­شود. ما این قضیه را به خوبی می­توانیم در محبوبیت برنامه Skyfire که کاربران با استفاده از آن می­توانند فایل­های فلش را بر روی گوشی­های آیفون مشاهده نمایند، شاهد باشیم.

موسی با قابلیت استفاده روی فرش و چوب

موسی با قابلیت استفاده روی فرش و چوب



خبرگزاری‌ها- شرکت مایکروسافت از ساخت موشواره‌های بی‌سیم جدید خود با نام Mobile Mouse 4000 خبر داده که خرید آن به صاحبان نت‌بوک‌ها توصیه می‌شود.


این موشواره بی‌سیم به فناوری پیشرفته BlueTrack مایکروسافت مجهز شده که بر خلاف سیستم‌های لیزری و نوری، حرکت مکان‌نما در نمایشگر را با سرعت بالاتر و به صورت‌ دقیق‌تر ممکن می‌کند.




به گفته مایکروسافت، BlueTrack بهترین فناوری موجود برای موشواره‌ها محسوب می‌شود و در حالی که امکان حرکت آن روی فرش یا چوب نیز فراهم شده، این محصول جدید می‌تواند یکی از بهترین موشواره‌ها در سطح جهان باشد.

این موشواره بی‌سیم شامل گیرنده 2.4 گیگاهرتزی Nano USB با اندازه 0.4 می‌شود که داخل ورودی USB قرار می‌گیرد و کاربر به کمک آن می‌تواند تا مسافت طولانی از رایانه دور شود. ..



موشواره بی‌سیم مایکروسافت باتری AA را در خود جا داده است و در حالی که حداکثر فاصله آن از رایانه 15 فوت اعلام شده، با قیمت 40 دلار، از ماه دسامبر در رنگ‌های مشکی، صورتی، سفید، آبی و زرد فروخته می‌شود.